Berlijn: bruisende broedkamer van bijzondere winkelconcepten
Op 8 juli vond de ‘quick trip’ plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Dat houdt in: ’s ochtends bij nacht en ontij opstaan. Om 6.00 uur verzamelen op Schiphol. Om 7.00 uur vliegen. Om 8.00 ’s ochtends arriveren in de Duitse hoofdstad. En om 9.00 uur je eerste winkelcentrum van de dag meepikken. Om daarna nog een waanzinnig druk, enerverend, inhoudelijk en tóch ontspannen programma te beleven. En dan zit je ’s avonds laat weer thuis op de bank. Vele ervaringen rijker. En boordevol nieuwe inzichten over retail en vastgoed. Hier volgt een impressie. Over Berlijn zelf is al genoeg bekend. Iets met ‘West’. Iets met ‘Oost’. ‘Iets met het ‘Klein Orkest’. ‘Iets met een muur’. En iets over een ‘val van de muur’. Daar ga ik het dus niet over hebben. Alhoewel… Sinds 1990 zit Berlijn, decennialang een arme en verdeelde stad, in de lift. En niet zo’n klein beetje ook. De stad is ook ontdekt door ‘de vooruitstrevende jongere’. Die (nog steeds) afkomt op de lage woningprijzen en de aanwezigheid van de ‘zichzelf kruisbestuivende creatieve klasse’. Die daar rijkelijk vertegenwoordigd is.
Deel deze pagina
Artikelen
Autobezoekers aan de binnenstad besteden nóg meer dan autobezoekers aan andere centra en de negatieve effecten van de autoluwe binnenstad
Bron: SCN Today Lees hier het artikel op…
Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement
Bron: Vexpan 'Autobezoeker zorgt voor leeuwendeel retailomzet en de…
Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet
Bron: RetailTrends 61 procent van de retailomzet in Nederland is afkomstig…
Terugblik bijeenkomst Vereniging Commercieel Onroerend Goed Binnenstad Breda
Tijdens de ALV op 14 december 2023,…