Corona en het ietwat ongepaste enthousiasme van Thuiswinkel.org

29 maart 2020

Bron: Zakenblad.nl en De Ondernemer

‘Online boodschappen doen breekt definitief door dankzij coronacrisis’. In dit artikel op NU.nl (https://www.nu.nl/economie/6040250/online-boodschappen-doen-breekt-definitief-door-dankzij-coronacrisis.html) steekt Wijnand Jongen, directeur van belangenbehartiger Thuiswinkel.org, zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken. ‘De uitbraak van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen leiden tot een versnelde en definitieve doorbraak van boodschappen doen via internet. De doorbraak was al ingezet, maar deze crisis versnelt dat’, aldus Jongen. ‘Heel veel mensen bestellen nu voor het eerst hun boodschappen via internet en ervaren het gemak. Zij blijven dat in de toekomst dan ook doen.’

Tja, Wijnand klinkt wel heel enthousiast. Het is vast onbedoeld. Ik denk zeker niet dat Wijnand een slecht mens is. En dat hij ook zeker geen aasgier wil zijn die de restanten van de fysieke retail definitief wil oppeuzelen. Integendeel. Dat denk ik niet.

Lees hier de reactie van Hans van Tellingen, en hier zijn artikel op de website van De Ondernemer.

Deel deze pagina

Artikelen

Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement

Bron: Vexpan 'Autobezoeker zorgt voor leeuwendeel retailomzet en de…

28 april 2024 lees verder

Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet

Bron: RetailTrends 61 procent van de retailomzet in Nederland is afkomstig…

25 april 2024 lees verder

Alle artikelen