Houd van je klanten, verwen ze
Bron: Elsevier Weekblad
We schrijven het jaar 2011. Drie jaren recessie lagen achter ons, en er zouden nog drie jaren van recessie volgen. Ellende genoeg. Denk je. Maar er zat nog meer in het vat. Nederland werd namelijk nog een keer onaangenaam wakkergeschud. Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing en distance selling aan de Erasmus Universiteit, schreef namelijk een boek. Een angstaanjagend boek. Getiteld: Het einde van winkels? Zijn voorspelling: 30 tot misschien wel 50 procent van het winkelareaal zou verdwijnen. In 2016 al zelfs. Dit alles ten faveure van de webwinkel. Zijn boodschap kreeg veel gehoor. En dat leek ook wel logisch want veel – stenen – winkelketens gingen failliet.
Deel deze pagina
In de media
Goochelt het CBS met cijfers over fysieke winkels?
Bron: PropertyNL “Volgens Van Tellingen is er geen…
Opinie: ‘Autoluwe binnenstad? Vergeet niet dat bezoekers vaak per auto komen’
Bron: Het Parool De negatieve…
Autoluwe binnenstad: alleen maar verliezers of alleen maar winnaars?
In Stadszaken.nl een voorstander (Jaap Kaai)…
Waarom de stenen winkel blijft
Bron: Schoenvisie Geïnterviewd door Schoenvisie over 'Retail is Mensenwerk' en 'Waarom…