Westfield Mall: massief en magisch tegelijk

27 januari 2010

SSM Retail Platform heeft in november Londen aangedaan met een zogenaamde ‘Quick Trip’. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Londen is wel de belangrijkste stad van Europa. Qua economie. Qua financiële dienstverlening (ook in deze tijd!). Qua aantal inwoners. Qua inkomen naar inwoner. Qua alles eigenlijk. Zelfs op culinair gebied. En zeker ook qua retail. Waar Groot-Britannië als wereldmacht na de Tweede Wereldoorlog snel aan invloed inboette, is er sinds begin jaren negentig sprake van een (in goed Nederlands) ‘revival’. Met Londen als uithangbord van het land. Of zelfs van Europa (en de wereld). Londen is modehoofdstad.

Winkelhoofdstad. Uitgaanshoofdstad. Noem het maar op. Reden genoeg om Londen te bezoeken. Al is het alleen maar als winkelprofessional. De SSM had dan ook een prachtig doel uitgekozen. Waarbij de opening van Westfield Mall uiteraard een prachtige directe aanleiding vormt.

lees hier het volledige artikel

 

Hans van Tellingen is algemeen directeur van Strabo

Deel deze pagina

Artikelen

Met Coronatoegangsbewijs halen we Paard van Troje binnen

Bron: Opiniez Nieuw blog: ‘Het CTB is het…

24 december 2021 lees verder

QR-code in winkels is advies, geen verplichting

QR en 2G in de winkel is een…

17 december 2021 lees verder

QR-pas in de winkel? No way!

Bron: De Ondernemer Winkelcentrumonderzoeker Hans van Tellingen sluit zich aan…

10 november 2021 lees verder
4 november 2021 lees verder

Alle artikelen