Westfield Mall: massief en magisch tegelijk
SSM Retail Platform heeft in november Londen aangedaan met een zogenaamde ‘Quick Trip’. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Londen is wel de belangrijkste stad van Europa. Qua economie. Qua financiële dienstverlening (ook in deze tijd!). Qua aantal inwoners. Qua inkomen naar inwoner. Qua alles eigenlijk. Zelfs op culinair gebied. En zeker ook qua retail. Waar Groot-Britannië als wereldmacht na de Tweede Wereldoorlog snel aan invloed inboette, is er sinds begin jaren negentig sprake van een (in goed Nederlands) ‘revival’. Met Londen als uithangbord van het land. Of zelfs van Europa (en de wereld). Londen is modehoofdstad.
Winkelhoofdstad. Uitgaanshoofdstad. Noem het maar op. Reden genoeg om Londen te bezoeken. Al is het alleen maar als winkelprofessional. De SSM had dan ook een prachtig doel uitgekozen. Waarbij de opening van Westfield Mall uiteraard een prachtige directe aanleiding vormt.
lees hier het volledige artikel
Hans van Tellingen is algemeen directeur van Strabo
Deel deze pagina
Artikelen
Tien tips om van een winkelgebied een winnaar te maken
Bron: PropertyNL En als je doorscrollt…
Winkelen is gezond
Bron: SCN Today 'Winkelen is gezond'. Blog van Jeroen Verwaaijen en mij over…
Wees geen retailhork en bied service, ook ná de aankoop
Bron: De Ondernemer Vers blog en…
‘Praat Nederlands met me’: in winkel, café en restaurant
Bron: MarketingTribune MarketingTribune vroeg mij of ze…