Westfield Mall: massief en magisch tegelijk

27 januari 2010

SSM Retail Platform heeft in november Londen aangedaan met een zogenaamde ‘Quick Trip’. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Londen is wel de belangrijkste stad van Europa. Qua economie. Qua financiële dienstverlening (ook in deze tijd!). Qua aantal inwoners. Qua inkomen naar inwoner. Qua alles eigenlijk. Zelfs op culinair gebied. En zeker ook qua retail. Waar Groot-Britannië als wereldmacht na de Tweede Wereldoorlog snel aan invloed inboette, is er sinds begin jaren negentig sprake van een (in goed Nederlands) ‘revival’. Met Londen als uithangbord van het land. Of zelfs van Europa (en de wereld). Londen is modehoofdstad.

Winkelhoofdstad. Uitgaanshoofdstad. Noem het maar op. Reden genoeg om Londen te bezoeken. Al is het alleen maar als winkelprofessional. De SSM had dan ook een prachtig doel uitgekozen. Waarbij de opening van Westfield Mall uiteraard een prachtige directe aanleiding vormt.

lees hier het volledige artikel

 

Hans van Tellingen is algemeen directeur van Strabo

Deel deze pagina

Artikelen

Corona en het ietwat ongepaste enthousiasme van Thuiswinkel.org

Bron: Zakenblad.nl ‘Online boodschappen doen breekt definitief door…

30 maart 2020 lees verder

Het recessiespook kan zomaar worden weggevaagd

Bron: De Ondernemer 'Ik ben ervan overtuigd dat na de…

28 maart 2020 lees verder

Retail zal opveren na de coronacrisis

"Echter denk ik dat er na de 'lockdown' sprake…

20 maart 2020 lees verder

Alle artikelen