#WatNouEindeVanWinkels
Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels als sommige doemdenkers ons willen doen laten geloven? Zal 'internet' leiden tot 30 tot 50% minder winkelvoorraad? Komen complete binnensteden leeg te staan? De waarheid hierover kent vele gedaanten. En is in ieder geval lang niet zo somber als menigeen denkt. De toekomst voor fysieke winkels is zelfs bijzonder zonnig. In ieder geval 'branchebreed'. Dus voor de sector als totaal.
In 2013 is Strabo-directeur Hans van Tellingen begonnen met een artikelreeks over de 'zonnige toekomst van de fysieke retail'. Negen artikelen later zijn deze gebundeld in het boek #WatNouEindeVanWinkels. Alle negen artikelen, die nu als hoofdstukken worden gepresenteerd, zijn voorgepubliceerd in Shopping Centre News. En dat heeft zijn gevolgen gehad. Hans heeft inmiddels vaak in de regionale en landelijke media opgetreden om zijn positieve én realistische verhaal te vertolken.
Dit boek bevat veel feiten over hoe het echt gaat 'met de winkels'. Veel Hosannaverhalen over de webbranche worden feilloos gefileerd. Maar het boek bevat bovenal veel praktische tips om het functioneren van winkels en winkelcentra te verbeteren.
'Shoppen' zit in onze genen. En winkels vormen de drijvende kracht van binnensteden. Winkels zijn dé ontmoetingsplek bij uitstek. En zullen altijd blijven bestaan. The end of retail is overrated.
Bestellen
U kunt #WatNouEindeVanWinkels hier bestellen. Mail dan s.v.p. uw naam en adresgegevens en het gewenste aantal exemplaren naar info@strabo.nl. De kosten bedragen € 12,95 (incl. btw) plus verzendkosten.
Bekijk ook de opvolger: Waarom stenen winkels winnen.
Retailers over #WatNouEindeVanWinkels
‘Geweldig boek met visie’
‘Eindelijk bewijs dat je niet per se een webwinkel nodig hebt’
‘Een verademing voor winkeliers, een handleiding voor vastgoedeigenaren en een must read voor elk gemeentebestuur!’
‘Eyeopener!’
‘Feitelijk, krachtig, net als Hans zelf’
Deel deze pagina
Nieuwste artikelen
Als online supermarkt Picnic vertrekt uit Nederland gaat er weinig verloren
Bron: Opiniez Nieuwe column: "Als…
Lofzang op 'blurring' van horeca en winkels
Bron: Stadszaken.nl Nieuwe column op Stadszaken.nl. Bakkerij La Panetteria…
Waarom het nieuwe Blokker een enorm succes wordt
Bron: PropertyNL Nieuwe column op Nieuws van PropertyNL:…
In het nieuws
Verbod op energiedrankjes voor kinderen: bescherming of betutteling?
Bron: NPO Radio 1 Moeten energiedrankjes verboden worden?…
De winkel is de nieuwe kerk
Bron: Primeur "De winkel is de nieuwe kerk". En dat…
Moederconcern Albert Heijn maakt voor het eerst winst met online boodschappen
Bron: Het Parool Het is…