Boek Hans van Tellingen als spreker of als dagvoorzitter voor uw evenement

Hans van Tellingen komt graag bij u langs om te spreken over de toekomst van winkelen en over zijn nieuwste boek, 'Retail is Mensenwerk', de langverwachte opvolger van #WatNouEindeVanWinkels en 'Waarom Stenen Winkels Winnen'. 

Dit is het derde deel van de trilogie ‘Stenen Winkels’. Het derde boek is een handleiding en geeft antwoord op de vraag: ‘Hoe stenen winkels winnen’. Wederom is er sprake van veel mede-auteurs vanuit de retail en het retailvastgoed, waarbij dit keer met name de menselijke factor in de retail wordt benadrukt. ‘Retail is Mensenwerk’, dat op 3 november 2023 is verschenen, is dan ook de enige juiste benaming voor dit derde deel van deze trilogie.

Hans gelooft oprecht, op basis van feiten, in de kracht van de stenen retail en spreekt vaak op congressen en bijeenkomsten over dit onderwerp. Hij belooft u dolenthousiaste toehoorders, vaak retailondernemers, die vol goede moed weer aan de slag gaan. Want stenen winkels winnen, maar daar moet je wél je stinkende best voor doen.

Hans is in het dagelijkse leven directeur van consumentengedragsonderzoeker Strabo bv. Hij is een bevlogen spreker met een geheel eigen stijl. In een hoog tempo neemt hij u mee langs de gebrekkige winstgevendheid van webwinkels, parkeergelegenheid, gratis toiletten en nog veel meer. Hans brengt een duidelijk verhaal met af en toe harde uitspraken, die overigens allemaal gebaseerd zijn op jarenlang onderzoek naar winkels en winkelcentra.

Laat Hans u overtuigen. Als spreker. Als schrijver. Én als onderzoeker die uw winkelgebied beter in de markt zet.

Het tarief bedraagt € 3.500,-, exclusief BTW. In de prijs inbegrepen zijn 30 boeken om uit te delen, met een winkelwaarde van € 32,50 per stuk. Mochten er meer boeken nodig zijn dan gelden meerkosten (€ 20,-, ex BTW, per stuk).

Hans als dagvoorzitter

Hans opereert ook als dagvoorzitter op uw congres over retail, retailvastgoed, andere typen vastgoed, economie, maatschappij en politiek. Afhankelijk van de duur van het seminar, de benodigde voorbereiding én de eventuele combinatie met een lezing/spreekbeurt van Hans zelf, worden de kosten bepaald. Het instapbedrag bedraagt wederom € 3.500,--, exclusief BTW. 

Boekingen & informatie

Anderen over Hans

Jeroen van der Weerd, directeur Supermarkt & Ruimte: Hans van Tellingen heeft zich binnen zeer korte tijd ontwikkeld tot een bijzonder goed spreker met een geheel eigen stijl. Bevlogen, soms brutaal maar altijd open en eerlijk to the point, neemt hij zijn publiek in een hoog tempo mee langs nieuwe ontwikkelingen in het Nederlandse winkellandschap. Dankzij eigen onderzoeksresultaten zijn de observaties niet alleen raak maar ook gestoeld op degelijke data. Hans van Tellingen als spreker staat garant voor een gebalanceerde mix tussen inhoud, inspiratie en humor.

Jorine de Soet, voorzitter van de Vereniging van eigenaren van Commercieel onroerend goed Utrecht Centrum (VCOC): Hans van Tellingen is een begenadigd spreker. In hoog tempo neemt hij zijn publiek mee door het Nederlands winkellandschap dat sterk in ontwikkeling is op dit moment. Op basis van de onderzoeksresultaten van zijn eigen bedrijf geeft hij inzicht in de winnaars en verliezers onder onze winkelcentra en centrumgebieden. Hij is daarbij niet politiek correct, neemt geen blad voor de mond en schuwt geen harde uitspraken. Zo stelt hij duidelijk dat het in eerste instantie de kwaliteit en kwantiteit van het winkelaanbod is dat bepaalt of consumenten er een bezoek willen brengen. Vervolgens is de parkeergelegenheid en het parkeerbeheer bepalend voor het succes van het betreffende winkelgebied.
Het verhaal is duidelijk, klip en klaar en er is geen ruimte voor rekbare interpretaties. Door zijn hoge tempo en concrete en heldere uitspraken kan hij wat provocerend overkomen en houdt hij zijn luisterend publiek van het begin tot het eind op het puntje van de stoel. Ik zeg vanuit mijn rol van voorzitter van de VCOC, waar Hans op het symposium dat ik voor alle eigenaren van commercieel onroerend goed in het centrum van Utrecht georganiseerd heb, opgetreden heeft.

Rogier Hentenaar, hoofdredacteur Vastgoedjournaal: Hans van Tellingen is een spreker van de buitencategorie. Hij vertelt geen verhaal omdat het moet maar omdat hij een duidelijke missie heeft. Dat is het publiek vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Compleet met feiten en eigen haarscherpe analyses die gevormd zijn door decennialange ervaring bij Strabo. Bijvoorbeeld bij zijn laatste presentatie op het Bricks and Clicks evenement van Vastgoedjournaal en Retailtrends. Van Tellingen maakte daar korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij gaf retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen. Wie de presentatie van Van Tellingen heeft bijgewoond, die gaat naar huis met een hoop toepasbare kennis. Een aanwinst voor de sector!

Claudia Sträter: De samenwerking met Hans van Telingen is goed bevallen. Snel en to the point. De presentatie van Hans was zoals we mochten verwachten uit eerdere optredens en werd door het publiek goed ontvangen Dus: vijf sterren (*****).

Deel deze pagina

Nieuwste artikelen

Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet

Bron: RetailTrends 61 procent van de retailomzet in Nederland is afkomstig…

25 april 2024 lees verder

Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet

Artikel op RetailTrends over ons blog 'Het rampenplan van de…

23 april 2024 lees verder

In het nieuws

Waarom de stenen winkel blijft

Bron: Schoenvisie Geïnterviewd door Schoenvisie over 'Retail is Mensenwerk' en 'Waarom…

9 april 2024 lees verder

Heeft de koopavond nog toekomst?

Bron: RetailTrends Geïnterviewd door RetailTrends / Marjolein Straatman: "Toch kan de…

4 april 2024 lees verder