Over Hans van Tellingen

Hans van Tellingen (Meppel, 17 december 1966) is Geograaf en Regioloog en studeerde van 1985 tot en met 1990 aan de RijksUniversiteit Groningen (RUG). Zijn afstudeerspecialisaties waren: vastgoed, onderzoek, organisatiekunde, marketing, communicatie en consumentengedrag. Van 1990 tot en met 1993 was Hans bij twee Rotterdamse bedrijven werkzaam. Een vastgoedonderzoeksbureau én een vastgoedreclamebureau. Sinds 1993 werkt Hans bij Strabo bv. Dat gevestigd is op de Herengracht te Amsterdam. In 1995 werd hij directeur-eigenaar. Strabo is een van de landelijke specialisten op het gebied van winkelcentrumonderzoek en -advies.

Hans publiceert sinds jaar en dag - onder meer in Elsevier Weekblad en De Ondernemer, maar ook vakmedia als Shopping Centre News, Retailtrends, Emerce, Stadszaken, Vastgoedjournaal en Twinkle - artikelen en blogs waarin hij zijn visie op winkels, winkelcentra en winkelgebieden in binnen- én buitenland etaleert. In 2016 verscheen het uiterst succesvolle #WatNouEindeVanWinkels. Een boek over de zonnige toekomst van (fysieke) winkels. Waarbij ook de input van elf professionele mede-auteurs vermeld dient te worden. Elk gespecialiseerd in een of meerdere deelsectoren van retail of retailvastgoed. Zoals onderzoek, advies, centrummanagement of procesmanagement. In 2018 volgde het eveneens succesvolle Waarom Stenen Winkels Winnen.

Hans staat inmiddels als veelgevraagd spreker vaak op het podium om zijn optimistische en realistische visie op de retail te delen.

Deel deze pagina

Nieuwste artikelen

Hoe gepolariseerd Nederland beter wordt in zestien stappen

Bron: Opiniez Nederland is gepolariseerd. Sommige vriendengroepen vallen…

27 juli 2022 lees verder

Helsinki, een winkelwalhalla

Bron: Retailtrends Bezoek Helsinki. Prachtige stad. Prachtige waterrijke omgeving. Maar ook alleen al…

26 juli 2022 lees verder
4 juli 2022 lees verder

In het nieuws