Over Hans van Tellingen
Hans van Tellingen (Meppel, 17 december 1966) is Geograaf en Regioloog en studeerde van 1985 tot en met 1990 aan de RijksUniversiteit Groningen (RUG). In 1991 heeft hij zijn bul opgehaald. Zijn afstudeerspecialisaties waren: vastgoed, onderzoek, organisatiekunde, marketing, communicatie en consumentengedrag. Van 1990 tot en met 1993 was Hans bij twee Rotterdamse bedrijven werkzaam. Een vastgoedonderzoeksbureau én een vastgoedreclamebureau. Sinds 1993 werkt Hans bij Strabo bv. Dat gevestigd is op de Herengracht te Amsterdam. In 1995 werd hij directeur-eigenaar. Strabo is een van de landelijke specialisten op het gebied van winkelcentrumonderzoek en -advies.
Hans publiceert sinds jaar en dag - onder meer in EW (Elsevier), De Ondernemer, SCN Today (Shopping Centre News), RetailTrends, Vastgoedjournaal en Property NL – artikelen en blogs waarin hij zijn visie op winkels, winkelcentra en winkelgebieden in binnen- én buitenland etaleert. In 2016 verscheen het uiterst succesvolle #WatNouEindeVanWinkels. Een boek over de zonnige toekomst van (fysieke) winkels. Waarbij ook de input van elf professionele mede-auteurs vermeld dient te worden. Elk gespecialiseerd in een of meerdere deelsectoren van retail of retailvastgoed. Zoals onderzoek, advies, centrummanagement of procesmanagement. In 2018 volgde het nóg succesvollere Waarom Stenen Winkels Winnen (met input van 18 mede-auteurs). Op 3 november 2023 is 'Retail is Mensenwerk' verschenen.
Hans staat inmiddels als veelgevraagd spreker vaak op het podium om zijn optimistische en realistische visie op de retail te delen. Hij komt graag bij u langs om te spreken over de toekomst van winkelen en over zijn nieuwste boek ‘Retail Is Mensenwerk (hoe stenen winkels winnen: een handleiding)’.
Deel deze pagina
Nieuwste artikelen
Parkeerbeleid en emissievrije zones: De gevolgen voor Amersfoortse ondernemers
Bron: Amersfoort voor Vrijheid. "Parkeerbeleid en emissievrije…
Nederland is planologen-moe
Bron: Stadszaken.nl Mijn nieuwe column op Stadszaken.nl: "Nederland is overgereguleerd. Zeker als het gaat…
‘Place to buy' belangrijker dan 'place to be’
Bron: MarketingTribune Een binnenstad is een vitale…
In het nieuws
De stenen winkel staat als een huis
Bron: HP/De Tijd Groot interview gehad met HP/De Tijd…
Geen toekomst meer voor Blokker: ‘Winkelketen is over zijn uiterste houdbaarheidsdatum’
Bron: Het Parool Interview…
Retailexpert Hans van Tellingen ziet nog kansen voor afgeslankt Blokker
Bron: PropertyNL Interview met PropertyNL :…