Over Hans van Tellingen
Hans van Tellingen (Meppel, 17 december 1966) is Geograaf en Regioloog en studeerde van 1985 tot en met 1990 aan de RijksUniversiteit Groningen (RUG), in 1991 heeft hij zijn bul opgehaald. Zijn afstudeerspecialisaties waren: vastgoed, onderzoek, organisatiekunde, marketing, communicatie en consumentengedrag. Van 1990 tot en met 1993 was Hans bij twee Rotterdamse bedrijven werkzaam. Een vastgoedonderzoeksbureau én een vastgoedreclamebureau. Sinds 1993 werkt Hans bij Strabo bv. Dat gevestigd is op de Herengracht te Amsterdam. In 1995 werd hij directeur-eigenaar. Strabo is een van de landelijke specialisten op het gebied van winkelcentrumonderzoek en -advies.
Hans publiceert sinds jaar en dag - onder meer in Elsevier Weekblad en De Ondernemer, maar ook vakmedia als Shopping Centre News, Retailtrends, Emerce, Stadszaken, Vastgoedjournaal en Twinkle - artikelen en blogs waarin hij zijn visie op winkels, winkelcentra en winkelgebieden in binnen- én buitenland etaleert. In 2016 verscheen het uiterst succesvolle #WatNouEindeVanWinkels. Een boek over de zonnige toekomst van (fysieke) winkels. Waarbij ook de input van elf professionele mede-auteurs vermeld dient te worden. Elk gespecialiseerd in een of meerdere deelsectoren van retail of retailvastgoed. Zoals onderzoek, advies, centrummanagement of procesmanagement. In 2018 volgde het nóg succesvollere Waarom Stenen Winkels Winnen.
Hans staat inmiddels als veelgevraagd spreker vaak op het podium om zijn optimistische en realistische visie op de retail te delen. Hij komt graag bij u langs om te spreken over de toekomst van winkelen en over zijn nieuwste boek, Waarom Stenen Winkels Winnen. Nu ook met een 'post covid update', oftewel een ‘sneak preview’ naar de opvolger: ‘Stenen Winkels, Terug van Nooit Weggeweest’.
Deel deze pagina
Nieuwste artikelen
de retail groeit en bloeit als bijna nooit tevoren
Bron: EW Magazine 'Webshops zouden stenen winkels…
Waarom winkels transformeren als dat helemaal niet nodig is?
Bron: EW/Elsevier Het ombouwen van winkels naar…
Creëer meer winkelomzet met gratis parkeren
Bron: EW/Elsevier Blog op EW/Elsevier: ‘Bezoekers per auto zijn goed voor…
In het nieuws
Webwinkelhype is voorbij: voor het eerst daalt het aantal internetaankopen
Bron: Het Parool Voor het eerst…
Waarom fysieke winkels (kunnen) winnen
Bron: Fokus Interview met het Belgische Knack: “Mensen moeten het wel aantrekkelijk…
De winkelstraat is terug van weggeweest: ‘De binnensteden herstellen snel’
Bron: Trouw Van Tellingen: "Onderzoeksbureau Strabo…