De veranderende rol van marktonderzoek in een dynamisch winkellandschap
Door Hans van Tellingen
Het gaat Strabo voor de wind. In 2013 draaien wij ons beste jaar ooit. ‘Huh?’, hoor ik dan sommigen zeggen. ‘Kan me niet voorstellen dat Strabo de crisis niet voelt, onderzoek is toch een sluitpost?’ ‘Logisch’, hoor ik anderen juist zeggen. ’Bij meer onzekerheid in de markt is onderzoek nog belangrijker dan vroeger’. Tja, wie heeft er dan gelijk? Nou, allebei! Het is zeker waar, dat er op onderzoeksbudgetten wordt bezuinigd. Maar het is tegelijkertijd ook waar, dat er meer behoefte is aan onderzoek. Meer dan ooit zelfs. Dus: wij hebben meer opdrachten, maar ontvangen wel minder omzet per opdracht. Is dat erg? Nee hoor, onze studies zijn nog steeds betrouwbaar. En degelijk. En verifieerbaar. Wij zijn nog steeds dé kwaliteitsaanbieder. ‘Never waste a good crisis!’ Wij hebben onszelf opnieuw uitgevonden. En daarbij breken nieuwe onderzoeksinstrumenten van onze partners
(MOSAIC van Experian, telsystemen van FootFall en wifi-meetsystemen van BlueMark) door. Deze hebben wij
geïntegreerd in onze productrange.
lees hier verder
Deel deze pagina
Artikelen
Hans van Tellingen: 'Steun de ondernemer en red de maatschappij'
Bron: De Ondernemer Red de ondernemer…
Laat ‘baanzekeren’ een gedeelte van hun loon overmaken aan de ondernemers
Bron: Elsevier Weekblad De verlenging…
Rutte verkwanselt erfenis Thorbecke met lockdown
Bron: Opiniez Maandagavond 14 december, 19.00 uur. Tijdstip van de toespraak…
Kabinet, red de winkelier en sta afhalen aan de deur toe
Bron: De Ondernemer Een oproep…