La France: Douze Points

4 juli 2013

Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vier dagen lang netwerken. Vier dagen lang lekker eten. En vier dagen lang mooie wijnen drinken. Maar ook: nieuwe, net opgeleverde winkelcentra bezoeken. Of juist eeuwenoude winkelstraten. En bouwplaatsen waar een nieuw winkelcentrum wordt ontwikkeld. Ja? Echt? Is het in Frankrijk ook niet crisis? Is dat niet het land waar een socialistische regering ervoor zorgt dat mensen bijna niet ontslagen kunnen worden? Waar de mensen op hun zestigste met pensioen kunnen? Waar de inflexibele
economie ervoor zorgt dat het land economisch ‘vast’ zit? En de jongeren dus niet aan de bak komen? Klopt. Frankrijk is een corporatistisch land. Maar toch. Frankrijk is ook het land van Unibail-Rodamco. Het best presterende winkelfonds van Europa. En Frankrijk is ook het land van Klepierre (de ontwikkelende belegger van de mooiste ‘high traffic’ winkelvoorzieningen — op Gare Saint Lazare — ter wereld). Maar bovenal is Frankrijk het land van de HEMA. Wablief? Jazeker: HEMA! ‘HEMA, depuis 1926’ is een grote hit in ‘la douce France’. De typisch Nederlandse formule slaat hier aan. En de Fransen blieven maar wat graag de
gekleurde dropstaafjes. Al zijn stroopwafels en cosmetica de absolute favorieten.

lees hier verder.

Door Hans van Tellingen.

Deel deze pagina

Artikelen

Met Coronatoegangsbewijs halen we Paard van Troje binnen

Bron: Opiniez Nieuw blog: ‘Het CTB is het…

24 december 2021 lees verder

QR-code in winkels is advies, geen verplichting

QR en 2G in de winkel is een…

17 december 2021 lees verder

QR-pas in de winkel? No way!

Bron: De Ondernemer Winkelcentrumonderzoeker Hans van Tellingen sluit zich aan…

10 november 2021 lees verder
4 november 2021 lees verder

Alle artikelen