Outletcentra: waarom iets verbieden wat een succes is?

6 november 2014

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 5)

De toekomst voor fysieke winkels is een zonnige. In ieder geval voor een aantal. In de vorige vier delen van deze artikelreeks is het negativisme weersproken. De zogenaamde onheilsboodschap van predikers die het einde van (fysieke) winkels voorspellen. Ja, het is helder: de winkelmarkt is dynamisch. Er verdwijnen winkels. En zelfs complete formules en branches. Maar er komen ook nieuwe winkels, formules en branches bij. En op sommige plekken (grotere binnensteden en in de ‘betere’ regionale winkelgebieden met een dominante eigenaar) is er zelfs sprake van (forse) uitbreidingsruimte. Daarbij heeft een keten soms een gigantisch positief effect op de passantenstromen in de omgeving. En genereert een dergelijke winkel een ‘omzetplus’ voor nabijgelegen retailers. Denk dan aan de Primark. Fysiek winkelen is onderdeel van het menselijk DNA. En zal dus nooit verdwijnen. Internet is belangrijk. Maar is meer een hulpmiddel dan een doel op zich.

lees hier verder

Door Hans van Tellingen, Ronald van Velzen en Paul Rodenburg

Deel deze pagina

Artikelen

Hét essentiële beroep betreft ‘de ondernemer’, ook in ‘coronatijd’

Bron: De Ondernemer. Ja, de essentieelste beroepen…

15 mei 2020 lees verder

Het ‘nieuwe normaal’ is niet normaal

Bron: OpinieZ Nee, het zogenaamde ‘nieuwe normaal’ – dat van…

12 mei 2020 lees verder

Gooi die winkel open! (en draag een mondkapje)

Bron: De Ondernemer en Emerce. Laat virologen niet…

28 april 2020 lees verder

Alle artikelen