Verticaal shoppen in torenhoge Tokyose winkelcentra
Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vijf dagen
lang netwerken. Vijf dagen lang inhoud. En vijf dagen lang eten en drinken op topniveau. Maar ook: nieuwe, net opgeleverde winkelcentra bezoeken. Of juist eeuwenoude winkelstraten. Of bouwplaatsen waar een nieuw winkelcentrum of stadscentrum wordt ontwikkeld. Meestal
wordt een Europees land bezocht. Maar eens in de vijf jaar ook een land daarbuiten. Zo ook nu. Het veertigjarig jubileum was de aanleiding. Dus ging de reis naar Japan.
Naar Tokyo. Stad der steden. In het vreemdste land van de wereld. Met de allervriendelijkste mensen die er zijn. En een servicegerichtheid die ons onbehouwen Hollanders
doet blozen van schaamte. Uiteraard zijn veel winkels bezocht. En winkelcentra. En warenhuizen. Waarbij het verschil tussen deze drie niet zo duidelijk is als bij ons. Maar er is meer gedaan dan dat. Want het consumentengedrag valt alleen maar te begrijpen als je de mensen kent. En de cultuur. En de historie.
door Hans van Tellingen
Deel deze pagina
Artikelen
Parijs: iconische winkels, trendsettende warenhuizen
Bron: Retailtrends Voor het eerst sinds 2019 stond er vorige maand…
Crisis in de binnenstad? Los het op met makkelijk en gratis parkeren.
Bron: Vexpansie Natuurlijk, het…
Rutte & co, stop met slopen mkb
Bron: De Ondernemer Ondernemer Hans van Tellingen (winkelcentrumonderzoeker Strabo…