Verticaal shoppen in torenhoge Tokyose winkelcentra

12 juni 2015

Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vijf dagen
lang netwerken. Vijf dagen lang inhoud. En vijf dagen lang eten en drinken op topniveau. Maar ook: nieuwe, net opgeleverde winkelcentra bezoeken. Of juist eeuwenoude winkelstraten. Of bouwplaatsen waar een nieuw winkelcentrum of stadscentrum wordt ontwikkeld. Meestal
wordt een Europees land bezocht. Maar eens in de vijf jaar ook een land daarbuiten. Zo ook nu. Het veertigjarig jubileum was de aanleiding. Dus ging de reis naar Japan.
Naar Tokyo. Stad der steden. In het vreemdste land van de wereld. Met de allervriendelijkste mensen die er zijn. En een servicegerichtheid die ons onbehouwen Hollanders
doet blozen van schaamte. Uiteraard zijn veel winkels bezocht. En winkelcentra. En warenhuizen. Waarbij het verschil tussen deze drie niet zo duidelijk is als bij ons. Maar er is meer gedaan dan dat. Want het consumentengedrag valt alleen maar te begrijpen als je de mensen kent. En de cultuur. En de historie.

door Hans van Tellingen

lees hier verder

Deel deze pagina

Artikelen

'Maak van mondkapjes een hippe winkelgadget' (op vrijwillige basis)

Bron: De Ondernemer Zwarte mondkapjes van Dirk,…

1 oktober 2020 lees verder

Veilig terug naar het oude normaal, een zevenstappenplan

Bron: Opiniez Mijn verse blog 'Veilig terug naar…

24 september 2020 lees verder
28 augustus 2020 lees verder

De groepsimmuniteit is dichterbij dan we dachten

Bron: OpinieZ Het aantal ‘positief getesten’ op COVID19 neemt weer toe. Maar de aantallen ziekenhuis- en…

19 augustus 2020 lees verder

Alle artikelen