Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde
uit: http://shoppermarketingupdate.nl
Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss Etam, Free Record Shop, Sabon of Halfords dwaalt het faillissementsspook letterlijk door de winkelstraten. Het einde is nog niet in zicht. Er zullen nog wat meer namen volgen, maar het wordt hoognodig tijd dat we de échte waarheid onder ogen zien, vindt Hans van Tellingen, directeur van retailonderzoeker Strabo. “95% van alle consumentenbestedingen vindt plaats in de fysieke winkel. De spookverhalen over lege winkelstraten die ontstaan zijn door de komst van het internet zijn gewoonweg lariekoek. Het netto metrage aan winkelruimte blijft ook in de toekomst ongeveer hetzelfde. Slecht renderende locaties worden gesloten, maar in succesvolle omgevingen zoals binnensteden bestaan tal van nieuwe kansen. Datzelfde geldt voor sterke regionale winkelgebieden als Alexandrium, Leidschendam of Amstelveen.”
Deel deze pagina
Artikelen
de retail groeit en bloeit als bijna nooit tevoren
Bron: EW Magazine 'Webshops zouden stenen winkels…
Waarom winkels transformeren als dat helemaal niet nodig is?
Bron: EW/Elsevier Het ombouwen van winkels naar…
Creƫer meer winkelomzet met gratis parkeren
Bron: EW/Elsevier Blog op EW/Elsevier: ‘Bezoekers per auto zijn goed voor…
De retail groeit en bloeit, bijna als nooit tevoren
Bron: Vastgoedjournaal Stenen winkels zijn bezig aan…