Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde
uit: http://shoppermarketingupdate.nl
Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss Etam, Free Record Shop, Sabon of Halfords dwaalt het faillissementsspook letterlijk door de winkelstraten. Het einde is nog niet in zicht. Er zullen nog wat meer namen volgen, maar het wordt hoognodig tijd dat we de échte waarheid onder ogen zien, vindt Hans van Tellingen, directeur van retailonderzoeker Strabo. “95% van alle consumentenbestedingen vindt plaats in de fysieke winkel. De spookverhalen over lege winkelstraten die ontstaan zijn door de komst van het internet zijn gewoonweg lariekoek. Het netto metrage aan winkelruimte blijft ook in de toekomst ongeveer hetzelfde. Slecht renderende locaties worden gesloten, maar in succesvolle omgevingen zoals binnensteden bestaan tal van nieuwe kansen. Datzelfde geldt voor sterke regionale winkelgebieden als Alexandrium, Leidschendam of Amstelveen.”
Deel deze pagina
Artikelen
Waarom het nieuwe Blokker een enorm succes wordt
Bron: PropertyNL Nieuwe column op Nieuws van PropertyNL:…
Zinderende Zuid-Koreaanse retail in Seoul met SSM Retail Platform
Bron: SCN SSM Retail Platform ging dit…
Discounters nemen winkelstraat over: 'Consumenten zijn de schaamte voorbij'
Bron: Vastgoedmarkt Interview Hans van Tellingen met VastgoedMarkt.…
De deconfiture van het deelvervoer
Bron: OpinieZ Nieuwe blog. "Deelvervoer wordt maar niet winstgevend. En het hoogdravende…