Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde
uit: http://shoppermarketingupdate.nl
Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss Etam, Free Record Shop, Sabon of Halfords dwaalt het faillissementsspook letterlijk door de winkelstraten. Het einde is nog niet in zicht. Er zullen nog wat meer namen volgen, maar het wordt hoognodig tijd dat we de échte waarheid onder ogen zien, vindt Hans van Tellingen, directeur van retailonderzoeker Strabo. “95% van alle consumentenbestedingen vindt plaats in de fysieke winkel. De spookverhalen over lege winkelstraten die ontstaan zijn door de komst van het internet zijn gewoonweg lariekoek. Het netto metrage aan winkelruimte blijft ook in de toekomst ongeveer hetzelfde. Slecht renderende locaties worden gesloten, maar in succesvolle omgevingen zoals binnensteden bestaan tal van nieuwe kansen. Datzelfde geldt voor sterke regionale winkelgebieden als Alexandrium, Leidschendam of Amstelveen.”
Deel deze pagina
Artikelen
Hoe autoluw beleid leidt tot binnensteden zonder ziel en waarom nieuwe autovrije wijken de toekomstige ghetto’s worden
Bron: Opiniez Zo doet Leiden ALLES fout. Het weren van de auto, peperduur straatparkeren…
Waarom onlinesupermarkten niet echt willen doorbreken
Bron: RetailTrends In 1984 wist men het al zeker, teleshopping…
Na jarenlange hobbels, herstelt retailmarkt in 2025: 'Zo goed hadden we niet verwacht'
Bron: Vastgoedmarkt Als…
'Beste winkelgebieden zijn autovrij', maar is retailer wel blij?
Bron: Vastgoedmarkt Interview in Vastgoedmarkt. "Wil je je…