Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde

14 augustus 2015

uit: http://shoppermarketingupdate.nl

Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss Etam, Free Record Shop, Sabon of Halfords dwaalt het faillissementsspook letterlijk door de winkelstraten. Het einde is nog niet in zicht. Er zullen nog wat meer namen volgen, maar het wordt hoognodig tijd dat we de échte waarheid onder ogen zien, vindt Hans van Tellingen, directeur van retailonderzoeker Strabo. “95% van alle consumentenbestedingen vindt plaats in de fysieke winkel. De spookverhalen over lege winkelstraten die ontstaan zijn door de komst van het internet zijn gewoonweg lariekoek. Het netto metrage aan winkelruimte blijft ook in de toekomst ongeveer hetzelfde. Slecht renderende locaties worden gesloten, maar in succesvolle omgevingen zoals binnensteden bestaan tal van nieuwe kansen. Datzelfde geldt voor sterke regionale winkelgebieden als Alexandrium, Leidschendam of Amstelveen.”

lees hier verder

Deel deze pagina

Artikelen

Hét essentiële beroep betreft ‘de ondernemer’, ook in ‘coronatijd’

Bron: De Ondernemer. Ja, de essentieelste beroepen…

15 mei 2020 lees verder

Het ‘nieuwe normaal’ is niet normaal

Bron: OpinieZ Nee, het zogenaamde ‘nieuwe normaal’ – dat van…

12 mei 2020 lees verder

Gooi die winkel open! (en draag een mondkapje)

Bron: De Ondernemer en Emerce. Laat virologen niet…

28 april 2020 lees verder

Alle artikelen