Casestudy: Beleving wordt overschat
door Hans van Tellingen
Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Beleving verbetert het functioneren van het winkelgebied. Beleving is hét antwoord op ‘internet’. Nu zeg ik niet dat dit allemaal onzin is. Maar is beleving iets nieuws? En is beleving inderdaad dé oplossing voor de complete retail? Nee! Een jaar of vijftien geleden hadden we het over ‘leisure’. En daarvoor was het ook al duidelijk dat ‘winkelen’ meer is dan alleen maar ‘functioneel aankopen doen’. Wij wisten toen al dat menig consument het verrichten van aankopen ziet als een favoriete tijdsbesteding. Beleving is daarom niet nieuw. Beleving was er altijd al.
Beleving moet ‘passend’ zijn. In een prachtige oude binnenstad is er al sprake van een natuurlijk soort beleving. En in een degelijke shopping mall kunnen passende evenementen en een mooi design ook zorgen voor extra toestroom van klandizie. Daarbij zullen in een wijkwinkelcentrum gezellige en kneuterige elementen als een clown met ballonnen best tot extra toeloop leiden.
lees hier verder
Deel deze pagina
Artikelen
de retail groeit en bloeit als bijna nooit tevoren
Bron: EW Magazine 'Webshops zouden stenen winkels…
Waarom winkels transformeren als dat helemaal niet nodig is?
Bron: EW/Elsevier Het ombouwen van winkels naar…
Creƫer meer winkelomzet met gratis parkeren
Bron: EW/Elsevier Blog op EW/Elsevier: ‘Bezoekers per auto zijn goed voor…
De retail groeit en bloeit, bijna als nooit tevoren
Bron: Vastgoedjournaal Stenen winkels zijn bezig aan…