Casestudy: Beleving wordt overschat
door Hans van Tellingen
Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Beleving verbetert het functioneren van het winkelgebied. Beleving is hét antwoord op ‘internet’. Nu zeg ik niet dat dit allemaal onzin is. Maar is beleving iets nieuws? En is beleving inderdaad dé oplossing voor de complete retail? Nee! Een jaar of vijftien geleden hadden we het over ‘leisure’. En daarvoor was het ook al duidelijk dat ‘winkelen’ meer is dan alleen maar ‘functioneel aankopen doen’. Wij wisten toen al dat menig consument het verrichten van aankopen ziet als een favoriete tijdsbesteding. Beleving is daarom niet nieuw. Beleving was er altijd al.
Beleving moet ‘passend’ zijn. In een prachtige oude binnenstad is er al sprake van een natuurlijk soort beleving. En in een degelijke shopping mall kunnen passende evenementen en een mooi design ook zorgen voor extra toestroom van klandizie. Daarbij zullen in een wijkwinkelcentrum gezellige en kneuterige elementen als een clown met ballonnen best tot extra toeloop leiden.
lees hier verder
Deel deze pagina
Artikelen
Experience en beleving in de winkel: top of flop?
Bron: RetailTrends Vers blog: ‘Uiteindelijk vormen service…
Red de mkb’ers en retailers van faillissement
Bron: OpinieZ Dus daarom hier mijn plan om veel…
Financiering van retail anno 2023: ‘Wees niet pessimistisch'
Bron: De Ondernemer Het is waar dat hoge…
Omarm ouderen in de retail: zij besteden het meest
Bron: RetailTrends Vers blog op RetailTrends: 'Omarm ouderen…