Berlijn: bruisende broedkamer van bijzondere winkelconcepten
Op 8 juli vond de ‘quick trip’ plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Dat houdt in: ’s ochtends bij nacht en ontij opstaan. Om 6.00 uur verzamelen op Schiphol. Om 7.00 uur vliegen. Om 8.00 ’s ochtends arriveren in de Duitse hoofdstad. En om 9.00 uur je eerste winkelcentrum van de dag meepikken. Om daarna nog een waanzinnig druk, enerverend, inhoudelijk en tóch ontspannen programma te beleven. En dan zit je ’s avonds laat weer thuis op de bank. Vele ervaringen rijker. En boordevol nieuwe inzichten over retail en vastgoed. Hier volgt een impressie. Over Berlijn zelf is al genoeg bekend. Iets met ‘West’. Iets met ‘Oost’. ‘Iets met het ‘Klein Orkest’. ‘Iets met een muur’. En iets over een ‘val van de muur’. Daar ga ik het dus niet over hebben. Alhoewel… Sinds 1990 zit Berlijn, decennialang een arme en verdeelde stad, in de lift. En niet zo’n klein beetje ook. De stad is ook ontdekt door ‘de vooruitstrevende jongere’. Die (nog steeds) afkomt op de lage woningprijzen en de aanwezigheid van de ‘zichzelf kruisbestuivende creatieve klasse’. Die daar rijkelijk vertegenwoordigd is.
Deel deze pagina
Artikelen
Experience en beleving in de winkel: top of flop?
Bron: RetailTrends Vers blog: ‘Uiteindelijk vormen service…
Red de mkb’ers en retailers van faillissement
Bron: OpinieZ Dus daarom hier mijn plan om veel…
Financiering van retail anno 2023: ‘Wees niet pessimistisch'
Bron: De Ondernemer Het is waar dat hoge…
Omarm ouderen in de retail: zij besteden het meest
Bron: RetailTrends Vers blog op RetailTrends: 'Omarm ouderen…