Online boodschappen doen groeit gestaag
door Hans van Tellingen, Jeroen van der Weerd en Tjerk van Leusden
Het aandeel ‘online boodschappers’ is weliswaar gelijk gebleven, maar de doelgroep die via internet boodschappen doet besteedt steeds meer. Zoals in een eerdere publicatie in Vastgoedmarkt al vermeld, is Supermarkt en Ruimte samen met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed in oktober 2015 een monitor gestart om de trend online boodschappen doen te meten, te analyseren en te volgen. Elk half jaar worden 1.500 consumenten ondervraagd over hun feitelijk koopgedrag waar het gaat om supermarktbestedingen. De resultaten zijn dankzij een weging naar leeftijd (hoofden van huishoudens) en naar woonregio landelijk representatief. In de enquête is ook gevraagd naar de primaire supermarkt van de consumenten. De uitkomsten hiervan komen in zeer sterke mate overeen met de actuele marktaandelen van de supermarktformules zoals gemeten door bureau IRI (2015). Dit illustreert de betrouwbaarheid van het onderzoek.
Deel deze pagina
Artikelen
Laat ‘baanzekeren’ een gedeelte van hun loon overmaken aan de ondernemers
Bron: Elsevier Weekblad De verlenging…
Rutte verkwanselt erfenis Thorbecke met lockdown
Bron: Opiniez Maandagavond 14 december, 19.00 uur. Tijdstip van de toespraak…
Kabinet, red de winkelier en sta afhalen aan de deur toe
Bron: De Ondernemer Een oproep…
Waarom de retailmarkt herstelt en de binnensteden weer gaan bloeien.
Bron: SCN Gaat de winkelleegstand echt…