Online boodschappen doen groeit gestaag
door Hans van Tellingen, Jeroen van der Weerd en Tjerk van Leusden
Het aandeel ‘online boodschappers’ is weliswaar gelijk gebleven, maar de doelgroep die via internet boodschappen doet besteedt steeds meer. Zoals in een eerdere publicatie in Vastgoedmarkt al vermeld, is Supermarkt en Ruimte samen met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed in oktober 2015 een monitor gestart om de trend online boodschappen doen te meten, te analyseren en te volgen. Elk half jaar worden 1.500 consumenten ondervraagd over hun feitelijk koopgedrag waar het gaat om supermarktbestedingen. De resultaten zijn dankzij een weging naar leeftijd (hoofden van huishoudens) en naar woonregio landelijk representatief. In de enquête is ook gevraagd naar de primaire supermarkt van de consumenten. De uitkomsten hiervan komen in zeer sterke mate overeen met de actuele marktaandelen van de supermarktformules zoals gemeten door bureau IRI (2015). Dit illustreert de betrouwbaarheid van het onderzoek.
Deel deze pagina
Artikelen
de retail groeit en bloeit als bijna nooit tevoren
Bron: EW Magazine 'Webshops zouden stenen winkels…
Waarom winkels transformeren als dat helemaal niet nodig is?
Bron: EW/Elsevier Het ombouwen van winkels naar…
Creƫer meer winkelomzet met gratis parkeren
Bron: EW/Elsevier Blog op EW/Elsevier: ‘Bezoekers per auto zijn goed voor…
De retail groeit en bloeit, bijna als nooit tevoren
Bron: Vastgoedjournaal Stenen winkels zijn bezig aan…