Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%

30 juni 2017

Bron: Shopper Marketing update.

De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.

Lees meer

Deel deze pagina

Artikelen

Waarom onlinesupermarkten niet echt willen doorbreken

Bron: RetailTrends In 1984 wist men het al zeker, teleshopping…

5 december 2025 lees verder

'Beste winkelgebieden zijn autovrij', maar is retailer wel blij?

Bron: Vastgoedmarkt Interview in Vastgoedmarkt. "Wil je je…

4 november 2025 lees verder

Tweedehandsmode prominenter in winkelstraat: 'Noodzakelijke verschuiving'

Bron: Vastgoedmarkt Interview met VastGoedMarkt: "Dit heeft alles te maken…

23 september 2025 lees verder

Alle artikelen