Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%

30 juni 2017

Bron: Shopper Marketing update.

De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.

Lees meer

Deel deze pagina

Artikelen

Lofzang op 'blurring' van horeca en winkels

Bron: Stadszaken.nl Nieuwe column op Stadszaken.nl. Bakkerij La Panetteria…

26 augustus 2025 lees verder

Waarom het nieuwe Blokker een enorm succes wordt

Bron: PropertyNL Nieuwe column op Nieuws van PropertyNL:…

27 juni 2025 lees verder

Zinderende Zuid-Koreaanse retail in Seoul met SSM Retail Platform

Bron: SCN SSM Retail Platform ging dit…

27 mei 2025 lees verder

Alle artikelen