Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%

29 juni 2017

Bron: Shopper Marketing update.

De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.

Lees meer

Deel deze pagina

Artikelen

Tien tips om van een winkelgebied een winnaar te maken

Bron: PropertyNL En als je doorscrollt…

14 november 2023 lees verder

Winkelen is gezond

Bron: SCN Today 'Winkelen is gezond'. Blog van Jeroen Verwaaijen en mij over…

2 november 2023 lees verder

Wees geen retailhork en bied service, ook ná de aankoop

Bron: De Ondernemer Vers blog en…

15 oktober 2023 lees verder

‘Praat Nederlands met me’: in winkel, café en restaurant

Bron: MarketingTribune MarketingTribune vroeg mij of ze…

4 oktober 2023 lees verder

Alle artikelen