Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%

30 juni 2017

Bron: Shopper Marketing update.

De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.

Lees meer

Deel deze pagina

Artikelen

Parijs: iconische winkels, trendsettende warenhuizen

Bron: Retailtrends Voor het eerst sinds 2019 stond er vorige maand…

15 juni 2022 lees verder

Rutte & co, stop met slopen mkb

Bron: De Ondernemer Ondernemer Hans van Tellingen (winkelcentrumonderzoeker Strabo…

19 april 2022 lees verder

Alle artikelen