Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%
Bron: Shopper Marketing update.
De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.
Deel deze pagina
Artikelen
Tien tips om van een winkelgebied een winnaar te maken
Bron: PropertyNL En als je doorscrollt…
Winkelen is gezond
Bron: SCN Today 'Winkelen is gezond'. Blog van Jeroen Verwaaijen en mij over…
Wees geen retailhork en bied service, ook ná de aankoop
Bron: De Ondernemer Vers blog en…
‘Praat Nederlands met me’: in winkel, café en restaurant
Bron: MarketingTribune MarketingTribune vroeg mij of ze…