E-commerce is het domste businessmodel ter wereld: de webwinkel als sterfhuisconstructie
Door Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman
Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland zestigduizend concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”.
Deel deze pagina
Artikelen
Het gaat verrassend goed met stenen winkels, ondanks ontwrichtend kabinetsbeleid
Bron: Wynia's Week Vers blog: 'Het…
Stenen winkels hebben betere kaarten dan e-commerce
Bron: PropertyNL E-commerce is 'over the hill', het onlineaandeel…
Tien tips om van een winkelgebied een winnaar te maken
Bron: PropertyNL En als je doorscrollt…