E-commerce is het domste businessmodel ter wereld: de webwinkel als sterfhuisconstructie

20 september 2018

Door Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman

Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland zestigduizend concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”. 

Lees hier verder op retailtrends.nl, en hier op emerce.nl

Deel deze pagina

Artikelen

Experience en beleving in de winkel: top of flop?

Bron: RetailTrends Vers blog: ‘Uiteindelijk vormen service…

24 september 2023 lees verder

Red de mkb’ers en retailers van faillissement

Bron: OpinieZ Dus daarom hier mijn plan om veel…

11 september 2023 lees verder

Financiering van retail anno 2023: ‘Wees niet pessimistisch'

Bron: De Ondernemer Het is waar dat hoge…

10 september 2023 lees verder

Omarm ouderen in de retail: zij besteden het meest

Bron: RetailTrends Vers blog op RetailTrends: 'Omarm ouderen…

4 september 2023 lees verder

Alle artikelen