E-commerce is het domste businessmodel ter wereld: de webwinkel als sterfhuisconstructie

20 september 2018

Door Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman

Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland zestigduizend concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”. 

Lees hier verder op retailtrends.nl, en hier op emerce.nl

Deel deze pagina

Artikelen

de retail groeit en bloeit als bijna nooit tevoren

Bron: EW Magazine 'Webshops zouden stenen winkels…

20 maart 2023 lees verder

Waarom winkels transformeren als dat helemaal niet nodig is?

Bron: EW/Elsevier Het ombouwen van winkels naar…

27 februari 2023 lees verder

Creƫer meer winkelomzet met gratis parkeren

Bron: EW/Elsevier Blog op EW/Elsevier: ‘Bezoekers per auto zijn goed voor…

21 februari 2023 lees verder

De retail groeit en bloeit, bijna als nooit tevoren

Bron: Vastgoedjournaal Stenen winkels zijn bezig aan…

21 februari 2023 lees verder

Alle artikelen