Waarom warenhuizen winnaars worden en V&D terug moet komen

11 oktober 2018

Bron: RetailTrends

Door Marcel Reinartz, Ernest Schaapman en Hans van Tellingen.

Drie jaar geleden schreven wij een verhaal over winnaars in retail. Maar ook een relaas over de verliezers. Een optimistisch artikel. Maar ook een realistisch stuk. Enig darwinisme is de retail namelijk niet vreemd. Wat waren de belangrijkste conclusies destijds? En wie zijn de huidige winnaars en verliezers? Wie worden de winnaars van de toekomst? Waarom is het warenhuis niet ten dode opgeschreven? En komt het middensegment terug - van nooit weggeweest? In dit artikel de antwoorden. De retail staat namelijk aan de vooravond van een ongekende bloeiperiode. Juist: de fysieke retail. Waarom stenen winkels winnen? Wij weten het.

Lees hier verder op RetailTrends, en lees hier het artikel op emerce.nl. 

Deel deze pagina

Artikelen

Hoe autoluw beleid leidt tot binnensteden zonder ziel en waarom nieuwe autovrije wijken de toekomstige ghetto’s worden

Bron: Opiniez Zo doet Leiden ALLES fout. Het weren van de auto, peperduur straatparkeren…

11 december 2025 lees verder

Waarom onlinesupermarkten niet echt willen doorbreken

Bron: RetailTrends In 1984 wist men het al zeker, teleshopping…

5 december 2025 lees verder

'Beste winkelgebieden zijn autovrij', maar is retailer wel blij?

Bron: Vastgoedmarkt Interview in Vastgoedmarkt. "Wil je je…

4 november 2025 lees verder

Alle artikelen