Corona en het ietwat ongepaste enthousiasme van Thuiswinkel.org
Bron: Zakenblad.nl en De Ondernemer
‘Online boodschappen doen breekt definitief door dankzij coronacrisis’. In dit artikel op NU.nl (https://www.nu.nl/economie/6040250/online-boodschappen-doen-breekt-definitief-door-dankzij-coronacrisis.html) steekt Wijnand Jongen, directeur van belangenbehartiger Thuiswinkel.org, zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken. ‘De uitbraak van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen leiden tot een versnelde en definitieve doorbraak van boodschappen doen via internet. De doorbraak was al ingezet, maar deze crisis versnelt dat’, aldus Jongen. ‘Heel veel mensen bestellen nu voor het eerst hun boodschappen via internet en ervaren het gemak. Zij blijven dat in de toekomst dan ook doen.’
Tja, Wijnand klinkt wel heel enthousiast. Het is vast onbedoeld. Ik denk zeker niet dat Wijnand een slecht mens is. En dat hij ook zeker geen aasgier wil zijn die de restanten van de fysieke retail definitief wil oppeuzelen. Integendeel. Dat denk ik niet.
Lees hier de reactie van Hans van Tellingen, en hier zijn artikel op de website van De Ondernemer.
Deel deze pagina
Artikelen
de retail groeit en bloeit als bijna nooit tevoren
Bron: EW Magazine 'Webshops zouden stenen winkels…
Waarom winkels transformeren als dat helemaal niet nodig is?
Bron: EW/Elsevier Het ombouwen van winkels naar…
Creƫer meer winkelomzet met gratis parkeren
Bron: EW/Elsevier Blog op EW/Elsevier: ‘Bezoekers per auto zijn goed voor…
De retail groeit en bloeit, bijna als nooit tevoren
Bron: Vastgoedjournaal Stenen winkels zijn bezig aan…