Gedegen bezoekersonderzoek in het post-corona tijdperk: zo doe je dat

12 juli 2021

Bron: De Ondernemer

‘Zomaar enquêtes afnemen of uitdelen onder bezoekers’ leidt tot grote problemen als er correcte en representatieve resultaten dienen worden behaald. En een enquêtezuil ‘ergens neerzetten op een plek in het winkelcentrum’, heeft tot gevolg dat de resultaten nog minder representatief zijn, daar alleen de grootste klagers en de grootste fans geneigd zijn om mee te doen. Het is even nuttig als het plaatsen van een Facebookpost en dan kijken wie er in de commentaarbalken de grootste mond hebben. Daar hebt u niet zoveel aan. Goed bezoekersonderzoek is dus altijd mensenwerk en dient uitgevoerd te worden door echte mensen. Die vriendelijk de respondenten te woord staan. Dat leidt tot de beste response en de minste ruis. Ook is het van belang dat het veldwerkteam wordt afgestemd op de te verwachten bezoekers. Een studenten ‘corpsbal’ zal het minder goed doen in Amsterdam-Osdorp. Of in het Haagse Laakkwartier. Wij werken dan ook altijd met beroepsenquêteurs, die zeer divers qua leeftijd en afkomst zijn. Dit garandeert de beste resultaten. 

Lees hier het hele blog.

Deel deze pagina

Artikelen

Retailmisser: bestellen met QR-code in de horeca

Bron: Elsevier/EW Lees hier mijn nieuwe column in de Elsevier/EW. …

30 november 2022 lees verder
18 oktober 2022 lees verder

Webshops en thuisbezorging: achterhaalde en verliesgevende combinatie

Bron: EW Magazine Eerste voorpublicatie van het nieuwe boek:…

7 oktober 2022 lees verder

Dit kabinet maakt ondernemers kapot

Bron: OpinieZ De eergisteren uitgelekte kabinetsplannen lijken heel wat. Koopkrachtreparatie. Hulp…

8 september 2022 lees verder

Alle artikelen