Gedegen bezoekersonderzoek in het post-corona tijdperk: zo doe je dat

12 juli 2021

Bron: De Ondernemer

‘Zomaar enquêtes afnemen of uitdelen onder bezoekers’ leidt tot grote problemen als er correcte en representatieve resultaten dienen worden behaald. En een enquêtezuil ‘ergens neerzetten op een plek in het winkelcentrum’, heeft tot gevolg dat de resultaten nog minder representatief zijn, daar alleen de grootste klagers en de grootste fans geneigd zijn om mee te doen. Het is even nuttig als het plaatsen van een Facebookpost en dan kijken wie er in de commentaarbalken de grootste mond hebben. Daar hebt u niet zoveel aan. Goed bezoekersonderzoek is dus altijd mensenwerk en dient uitgevoerd te worden door echte mensen. Die vriendelijk de respondenten te woord staan. Dat leidt tot de beste response en de minste ruis. Ook is het van belang dat het veldwerkteam wordt afgestemd op de te verwachten bezoekers. Een studenten ‘corpsbal’ zal het minder goed doen in Amsterdam-Osdorp. Of in het Haagse Laakkwartier. Wij werken dan ook altijd met beroepsenquêteurs, die zeer divers qua leeftijd en afkomst zijn. Dit garandeert de beste resultaten. 

Lees hier het hele blog.

Deel deze pagina

Artikelen

Met Coronatoegangsbewijs halen we Paard van Troje binnen

Bron: Opiniez Nieuw blog: ‘Het CTB is het…

24 december 2021 lees verder

QR-code in winkels is advies, geen verplichting

QR en 2G in de winkel is een…

17 december 2021 lees verder

QR-pas in de winkel? No way!

Bron: De Ondernemer Winkelcentrumonderzoeker Hans van Tellingen sluit zich aan…

10 november 2021 lees verder
4 november 2021 lees verder

Alle artikelen