Gedegen bezoekersonderzoek in het post-corona tijdperk: zo doe je dat
Bron: De Ondernemer
‘Zomaar enquêtes afnemen of uitdelen onder bezoekers’ leidt tot grote problemen als er correcte en representatieve resultaten dienen worden behaald. En een enquêtezuil ‘ergens neerzetten op een plek in het winkelcentrum’, heeft tot gevolg dat de resultaten nog minder representatief zijn, daar alleen de grootste klagers en de grootste fans geneigd zijn om mee te doen. Het is even nuttig als het plaatsen van een Facebookpost en dan kijken wie er in de commentaarbalken de grootste mond hebben. Daar hebt u niet zoveel aan. Goed bezoekersonderzoek is dus altijd mensenwerk en dient uitgevoerd te worden door echte mensen. Die vriendelijk de respondenten te woord staan. Dat leidt tot de beste response en de minste ruis. Ook is het van belang dat het veldwerkteam wordt afgestemd op de te verwachten bezoekers. Een studenten ‘corpsbal’ zal het minder goed doen in Amsterdam-Osdorp. Of in het Haagse Laakkwartier. Wij werken dan ook altijd met beroepsenquêteurs, die zeer divers qua leeftijd en afkomst zijn. Dit garandeert de beste resultaten.
Lees hier het hele blog.
Deel deze pagina
Artikelen
Experience en beleving in de winkel: top of flop?
Bron: RetailTrends Vers blog: ‘Uiteindelijk vormen service…
Red de mkb’ers en retailers van faillissement
Bron: OpinieZ Dus daarom hier mijn plan om veel…
Financiering van retail anno 2023: ‘Wees niet pessimistisch'
Bron: De Ondernemer Het is waar dat hoge…
Omarm ouderen in de retail: zij besteden het meest
Bron: RetailTrends Vers blog op RetailTrends: 'Omarm ouderen…