Kledingwinkels van paar concerns nemen onze winkelstraten over

28 mei 2024

Bron: RTL Nieuws

Geïnterviewd door Paul le Clercq van RTL Nieuws: "Die doelgroepen worden ook bepaald door verschil in leeftijd van potentiële klanten. Tienermeisjes beginnen bij Zara, als ze wat ouder zijn gaan ze vaker naar Bershka en daarna bijvoorbeeld naar Massimo Dutti. Verder, als twee winkels van één keten naast elkaar zitten, kunnen ze onderling ook schuiven met het aantal vierkante meters. En hun magazijn delen. Er kleven ook nadelen wanneer verschillende winkels van één eigenaar vlak bij elkaar zitten. Als het slecht gaat met de ene keten, dan kan dat afstralen op de andere. En dat is ook een risico voor de verhuurder. En mocht een concern met meerdere winkelketens ten onder gaan, dan verlies je in één klap verschillende winkels, die ook nog eens op de allerbeste plekken zitten."

 

Ook met Olaf Zwijnenburg en Dirk Mulder.

Lees hier het hele artikel.

Deel deze pagina

In de media

24 juni 2024 lees verder
20 juni 2024 lees verder

Interview FoodPersonality

Bron: FoodPersonality Fijn interview met FoodPersonality, over onder andere de boeken 'Retail is Mensenwerk',…

18 juni 2024 lees verder

Meer berichten