Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%
Bron: Shopper Marketing update.
De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.
Deel deze pagina
In de media
Webwinkelhype is voorbij: voor het eerst daalt het aantal internetaankopen
Bron: Het Parool Voor het eerst…
Waarom fysieke winkels (kunnen) winnen
Bron: Fokus Interview met het Belgische Knack: “Mensen moeten het wel aantrekkelijk…
De winkelstraat is terug van weggeweest: ‘De binnensteden herstellen snel’
Bron: Trouw Van Tellingen: "Onderzoeksbureau Strabo…
Minder winkels, maar nieuwe winkelier komt op; ’service concurrent webshops’
Bron: De Telegraaf Interview met Strabodirecteur…