Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%

30 juni 2017

Bron: Shopper Marketing update.

De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.

Lees meer

Deel deze pagina

In de media

De winkelstraat is terug van nooit weggeweest

Bron: NH Radio Door Radio Noord-Holland/NHNieuws werd ik gister…

8 april 2021 lees verder

Lagere winkelhuren: meer woningen én kansen voor winkeliers

Bron: RTL Nieuws Interview met RTL nieuws. Ik…

29 maart 2021 lees verder

In de buitenlucht nul gevaar om corona op te lopen

Bron: MarktVisie “De winkels, horeca en…

10 maart 2021 lees verder

Meer berichten