Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%

30 juni 2017

Bron: Shopper Marketing update.

De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.

Lees meer

Deel deze pagina

In de media

Rabobank schat groei supermarkten veel te laag in

Bron: De Ondernemer ,,De voorspelkunst van banken is…

9 juni 2020 lees verder

Interview Hans van Tellingen op New Business Radio

Bron: New Business Radio Interview met New Business…

9 juni 2020 lees verder

Overheid overweegt staatssteun om HEMA te redden

Bron: RTL Nieuws ‘Ik vind niet dat HEMA een…

5 juni 2020 lees verder

Meer berichten