Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%
Bron: Shopper Marketing update.
De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.
Deel deze pagina
In de media
Are Amsterdam’s herring stalls about to lose their moorings?
Bron: Dutch News Mijn opinie/column in Het…
Aan de zelfscankassa bent u bij voorbaat verdacht
Bron: De Telegraaf In de Telegraaf: een minirecensie…
Red de Amsterdamse haringkar, die dreigt te verdwijnen door Europees én Amsterdams beleid
Bron: Het…
Opinie: ‘Albert Heijn ziet de klant steeds meer als verdachte, met zelfscankassa’s en geen gratis tasjes meer’
Bron: Het Parool In het Parool mijn opinie in de vorm van een column:…