Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%
Bron: Shopper Marketing update.
De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.
Deel deze pagina
In de media
Elektronica-keten BCC dreigt om te vallen: ‘Niet onderscheidend genoeg’
Bron: Trouw Winkelcentrumonderzoeker Hans van Tellingen zegt…
Verstikkende huurcontracten en coronaschulden: veel winkels staat het water tot aan de lippen
Bron: Het…
Deeleconomie is een mislukking
Bron: De Andere Krant ‘Een deeleconomie is het droombeeld van globalistische organisaties…
Stop met ambtenaartje spelen, sta menging horeca/winkel toe en maak Fratellini’s niet kapot.
Bron: Het…