Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%
Bron: Shopper Marketing update.
De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.
Deel deze pagina
In de media
Verbod op energiedrankjes voor kinderen: bescherming of betutteling?
Bron: NPO Radio 1 Moeten energiedrankjes verboden worden?…
9 september 2025 lees verder
De winkel is de nieuwe kerk
Bron: Primeur "De winkel is de nieuwe kerk". En dat…
3 september 2025 lees verder
Moederconcern Albert Heijn maakt voor het eerst winst met online boodschappen
Bron: Het Parool Het is…
7 augustus 2025 lees verder