Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%

30 juni 2017

Bron: Shopper Marketing update.

De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die overname is juist steekhoudend bewijs dat online spelers fysieke winkels nodig hebben voor retailsucces. Dat zegt Hans van Tellingen, directeur van het winkelonderzoeksbureau Strabo. Recent heeft dit bureau samen met kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed nieuwe cijfers over online supermarktverkopen naar buiten gebracht. De bureaus komen tot een online consumentenaandeel van 1,3%.

Lees meer

Deel deze pagina

In de media

Stenen winkels winnen, juist nu!

Bron: Babywereld 4 experts uit de retail bundelden hun krachten en…

28 september 2020 lees verder

Dit is hét moment om in winkelvastgoed te stappen

Bron: Vastgoedmarkt. Met of zonder vaccin, die…

25 september 2020 lees verder

Veranderen of verarmen

Bron: Het Parool Niet iedereen is somber. "Schoenen&mode hebben het erg lastig gehad,…

7 september 2020 lees verder

Meer berichten