Houd van je klanten, verwen ze
Bron: Elsevier Weekblad
We schrijven het jaar 2011. Drie jaren recessie lagen achter ons, en er zouden nog drie jaren van recessie volgen. Ellende genoeg. Denk je. Maar er zat nog meer in het vat. Nederland werd namelijk nog een keer onaangenaam wakkergeschud. Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing en distance selling aan de Erasmus Universiteit, schreef namelijk een boek. Een angstaanjagend boek. Getiteld: Het einde van winkels? Zijn voorspelling: 30 tot misschien wel 50 procent van het winkelareaal zou verdwijnen. In 2016 al zelfs. Dit alles ten faveure van de webwinkel. Zijn boodschap kreeg veel gehoor. En dat leek ook wel logisch want veel – stenen – winkelketens gingen failliet.
Deel deze pagina
In de media
Are Amsterdam’s herring stalls about to lose their moorings?
Bron: Dutch News Mijn opinie/column in Het…
Aan de zelfscankassa bent u bij voorbaat verdacht
Bron: De Telegraaf In de Telegraaf: een minirecensie…
Red de Amsterdamse haringkar, die dreigt te verdwijnen door Europees én Amsterdams beleid
Bron: Het…
Opinie: ‘Albert Heijn ziet de klant steeds meer als verdachte, met zelfscankassa’s en geen gratis tasjes meer’
Bron: Het Parool In het Parool mijn opinie in de vorm van een column:…