Houd van je klanten, verwen ze

15 augustus 2019

Bron: Elsevier Weekblad

We schrijven het jaar 2011. Drie jaren recessie lagen achter ons, en er zouden nog drie jaren van recessie volgen. Ellende genoeg. Denk je. Maar er zat nog meer in het vat. Nederland werd namelijk nog een keer onaangenaam wakkergeschud. Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing en distance selling aan de Erasmus Universiteit, schreef namelijk een boek. Een angstaanjagend boek. Getiteld: Het einde van winkels? Zijn voorspelling: 30 tot misschien wel 50 procent van het winkelareaal zou verdwijnen. In 2016 al zelfs. Dit alles ten faveure van de webwinkel. Zijn boodschap kreeg veel gehoor. En dat leek ook wel logisch want veel – stenen – winkelketens gingen failliet.

Lees hier verder. Of zie hier het artikel in PDF. 

Deel deze pagina

In de media

Wat is Michiel Witteveen (Blokker/Mirage) van plan met BCC?

Bron: De Ondernemer Interview met De Ondernemer:…

30 september 2020 lees verder

Stenen winkels winnen, juist nu!

Bron: Babywereld 4 experts uit de retail bundelden hun krachten en…

28 september 2020 lees verder

Dit is hét moment om in winkelvastgoed te stappen

Bron: Vastgoedmarkt. Met of zonder vaccin, die…

25 september 2020 lees verder

Veranderen of verarmen

Bron: Het Parool Niet iedereen is somber. "Schoenen&mode hebben het erg lastig gehad,…

7 september 2020 lees verder

Meer berichten