Jumbo stunt onder druk van Wakker Dier niet langer met vlees. 'Dit gaat klanten kosten'

15 maart 2024

Bron: Dagblad van het Noorden

Interview met Hans van Tellingen: ,,Dit is een pyrrusoverwinning van Wakker Dier.” Met het besluit van Jumbo wordt de wereld en zeker de dierenwereld niet gered. Hij verwacht zelfs dat de Brabantse keten op termijn terugkomt op het besluit te stoppen met goedkoop vlees. ,,Deze stap redt de wereld zeker niet. Andere partijen gaan gewoon door met goedkoop vlees. Deze stap kost Jumbo klandizie en goodwill.”

De retaildeskundige, die al dertig jaar het consumentengedrag namens zijn bedrijf Strabo in de winkelstraat onderzoekt, denkt dat mensen op zoek blijven naar scherp geprijsde vleesproducten. ,,Dat verander je niet. De consument is gevoelig voor de prijs. Wordt alles duurder, dan zoekt de consument een ander adres. Dit komt ten goede aan de Dirken, de Vomars en de Aldi’s. Die zijn niet gek.”

Lees hier het hele artikel en hier een leesbare pdf.

Deel deze pagina

In de media

Waarom de stenen winkel blijft

Bron: Schoenvisie Geïnterviewd door Schoenvisie over 'Retail is Mensenwerk' en 'Waarom…

9 april 2024 lees verder

Heeft de koopavond nog toekomst?

Bron: RetailTrends Geïnterviewd door RetailTrends / Marjolein Straatman: "Toch kan de…

4 april 2024 lees verder

Meer berichten