Ondernemer doorbreekt retailmythes: 'De stenen winkel is springlevend'
Bron: NieuwRechts.
Interview. "Veel gemeenten snappen niet wat de winkelstraat nodig heeft. Dan krijg je rare maatregelen: een autoluwe binnenstad, milieuzones, duur parkeren. Daarmee maak je het moeilijker voor de klant om te komen. Het bredere belang van winkels wordt slecht gezien. Winkels zorgen voor werkgelegenheid, voor contact en voor levendigheid. Als je die verliest, krijg je leegstand en verloedering.”
"De winkelstraat is een ontmoetingsplek. Je gaat samen met vrienden de stad in. Je ontmoet mensen. Dat kan niet online. Daarom is het belangrijk dat winkels bestaansrecht houden. Als je denkt dat alles online moet, dan hol je de samenleving uit. Dan krijg je een koude, afstandelijke maatschappij.”
"De boodschap is duidelijk: stop met doemdenken. De fysieke winkel blijft. En dat is niet omdat ik dat wil, maar omdat mensen dat willen. Blijf dus investeren in je winkel. Geef klanten een reden om te komen. En geef ondernemers de ruimte om dat ook te kunnen doen."
Lees hier het hele interview.
Deel deze pagina
In de media
Prijzen van boodschappen mogelijk hoger in Nederland dan in omringende landen
Bron: Nieuws van de…
Verbod op energiedrankjes voor kinderen: bescherming of betutteling?
Bron: NPO Radio 1 Moeten energiedrankjes verboden worden?…
De winkel is de nieuwe kerk
Bron: Primeur "De winkel is de nieuwe kerk". En dat…
Moederconcern Albert Heijn maakt voor het eerst winst met online boodschappen
Bron: Het Parool Het is…