In het nieuws/interviews

Picnic stelt winst maken uit om te kunnen groeien

Bron: Trouw.nl Het verlieslijdende Picnic denkt geld te kunnen verdienen met het thuisbrengen van boodschappen zonder extra kosten. Fantastische innovatie of valse belofte?'…

30 maart 2018 lees verder

Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is

Bron: ROMagazine Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is, daarbij sterk afneemt en waarom dus de Retailagenda pseudo-oplossingen biedt voor een niet-bestaand probleem.  Lees…

20 maart 2018 lees verder

Helpt gratis parkeren de winkelier?

Bron: Trouw  Winkelgebieden waar je gratis of goedkoop kunt parkeren, doen goede zaken. Of ligt dat genuanceerder? Lees hier het interview met o.a. Hans van…

13 maart 2018 lees verder

Online winkelen kost super winst

Bron: Dagblad van het Noorden Lees hier het interview met Hans van Tellingen in het Daglbad van het Noorden en hier in de…

3 maart 2018 lees verder

Supermarkt Hoogvliet breidt bezorging uit: 'Het gas gaat er vol op'

Bron: RTL Z Lees hier het interview met Hans van Tellingen door Loes Essers van RTL Z. …

28 februari 2018 lees verder

Artikel in RetailTrends over de Markthal

Bron: RetailTrends Artikel in RetailTrends over de Markthal. De feiten van Strabo versus de wensen van de oorspronkelijke ontwikkelaar. Lees het hier. …

15 februari 2018 lees verder

Het einde van de online supermarkt

Bron: SCN Velen voorspelden het einde van de winkels. Dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels. Niet voor schoenenwinkels. En niet…

14 februari 2018 lees verder

Waarom de winkel de toekomst heeft, zeker in Rotterdam

Als voorproefje op het boek Anders nog iets? legden we onderzoeker, realist en optimist Hans van Tellingen en rijtje doemgedachten op winkelgebied voor. Om…

4 januari 2018 lees verder

De nieuwe webwinkel heeft muren van steen

Fysieke winkel is de basis. Internet is een distributiekanaal. Coolblue wordt een hippe Media Markt. Hans van Tellingen sprak met de Volkskrant over…

29 november 2017 lees verder

Over de uitverkoop en Black Friday

"De uitverkoop is nog altijd effectief. Het is een mooie manier om klanten, met name vrouwen, naar je winkel te lokken. En…

28 november 2017 lees verder

Winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: de feiten

Bron: Retailtrends Door: Gertjan Slob en Hans van Tellingen. Leegstand. Winkelleegstand. Het nationale winkelleegstandsprobleem. Dat klinkt heftig, maar waar hebben we het dan eigenlijk…

6 november 2017 lees verder

Waarom webwinkels schadelijk zijn voor de maatschappij en de belastingbetaler mag dokken

Bron: Stadszaken.nl en Retailtrends.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op stadszaken.nl, hier op retailtrends.nl, hier op Vastgoedjournaal.nl, hier op Emerce.nl en hier in…

17 oktober 2017 lees verder

Behaal méér winkelomzet met méér Zwarte Piet, méér gratis tasjes, méér parkeren en mínder genderneutraliteit

Bron: RetailTrends.nl & Vastgoedjournaal.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op RetailTrends, hier op Vastgoedjournaal.nl, en hier in de SCN. PS. Hans van Tellingen…

5 oktober 2017 lees verder

Interview Hans van Tellingen in het Brabants Dagblad

Bron: Brabants Dagblad In het stadshart van Tilburg wordt koortsachtig gewerkt om donderdag de eerste zes nieuwe winkels te kunnen openen. Vooral voor…

18 september 2017 lees verder

'Waarom de Retailagenda (soms) geen goed idee is'

Bron: Vastgoedjournaal.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op Vastgoedjournaal.nl.   …

18 september 2017 lees verder

<1 ...111213...16>