In het nieuws/interviews in/met de media (kranten/tijdschriften/online, radio, tv, internet)
Focus op kwaliteitstoerist
Bron: Het Parool Met minder coffeeshops en Nutellawinkels wordt de stad aantrekkelijker voor bewoners en de betere toerist, stellen Jaap Broer (Desicio) en…
Onbegrip bij retailexperts over conceptfetish Markthal-ondernemers
Bron: Stadszaken.nl Wederom kwam de Rotterdamse Markthal negatief in het nieuws. Het rapport ‘Markthal 2.0 – Gers Vers’ van de ondernemersvereniging wijst op…
Picnic stelt winst maken uit om te kunnen groeien
Bron: Trouw.nl Het verlieslijdende Picnic denkt geld te kunnen verdienen met het thuisbrengen van boodschappen zonder extra kosten. Fantastische innovatie of valse belofte?'…
Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is
Bron: ROMagazine Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is, daarbij sterk afneemt en waarom dus de Retailagenda pseudo-oplossingen biedt voor een niet-bestaand probleem. Lees…
Helpt gratis parkeren de winkelier?
Bron: Trouw Winkelgebieden waar je gratis of goedkoop kunt parkeren, doen goede zaken. Of ligt dat genuanceerder? Lees hier het interview met o.a. Hans van…
Online winkelen kost super winst
Bron: Dagblad van het Noorden Lees hier het interview met Hans van Tellingen in het Daglbad van het Noorden en hier in de…
Supermarkt Hoogvliet breidt bezorging uit: 'Het gas gaat er vol op'
Bron: RTL Z Lees hier het interview met Hans van Tellingen door Loes Essers van RTL Z. …
Artikel in RetailTrends over de Markthal
Bron: RetailTrends Artikel in RetailTrends over de Markthal. De feiten van Strabo versus de wensen van de oorspronkelijke ontwikkelaar. Lees het hier. …
Het einde van de online supermarkt
Bron: SCN Velen voorspelden het einde van de winkels. Dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels. Niet voor schoenenwinkels. En niet…
Waarom de winkel de toekomst heeft, zeker in Rotterdam
Als voorproefje op het boek Anders nog iets? legden we onderzoeker, realist en optimist Hans van Tellingen en rijtje doemgedachten op winkelgebied voor. Om…
De nieuwe webwinkel heeft muren van steen
Fysieke winkel is de basis. Internet is een distributiekanaal. Coolblue wordt een hippe Media Markt. Hans van Tellingen sprak met de Volkskrant over…
Over de uitverkoop en Black Friday
"De uitverkoop is nog altijd effectief. Het is een mooie manier om klanten, met name vrouwen, naar je winkel te lokken. En…
Winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: de feiten
Bron: Retailtrends Door: Gertjan Slob en Hans van Tellingen. Leegstand. Winkelleegstand. Het nationale winkelleegstandsprobleem. Dat klinkt heftig, maar waar hebben we het dan eigenlijk…
Waarom webwinkels schadelijk zijn voor de maatschappij en de belastingbetaler mag dokken
Bron: Stadszaken.nl en Retailtrends.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op stadszaken.nl, hier op retailtrends.nl, hier op Vastgoedjournaal.nl, hier op Emerce.nl en hier in…
Behaal méér winkelomzet met méér Zwarte Piet, méér gratis tasjes, méér parkeren en mínder genderneutraliteit
Bron: RetailTrends.nl & Vastgoedjournaal.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op RetailTrends, hier op Vastgoedjournaal.nl, en hier in de SCN. PS. Hans van Tellingen…