Twijfels over winkelplan voor Noorderboulevard: ‘Woningen gaan geen klanten opleveren’
Bron: AD
Hans van Tellingen van Strabo, dat veel onderzoek doet naar winkelcentra, heeft op zijn beurt veel moeite met de aanname van Rotterdam dat binnen tien jaar een derde van de winkels leeg komt te staan door online concurrentie. ,,Slechts 9 procent van alle aankopen gebeurt via webwinkels, meer dan 15 procent gaat dat niet worden", zegt hij. ,,De stenen winkel is en blijft heel belangrijk. Er is namelijk geen webwinkel die winst maakt. Coolblue opent niet voor niets fysieke winkels.’’ Het probleem zit 'm niet in internet maar in de inkomens van mensen meent Van Tellingen. ,,Ook spelen criminaliteit en witwaspraktijken een rol. Pak dat eerst aan en dan kan een winkelstraat alsnog gaan bloeien.
Lees hier het hele artikel op de website, en hier het krantenknipsel.
Deel deze pagina
In de media
Waarom de stenen winkel blijft
Bron: Schoenvisie Geïnterviewd door Schoenvisie over 'Retail is Mensenwerk' en 'Waarom…
Heeft de koopavond nog toekomst?
Bron: RetailTrends Geïnterviewd door RetailTrends / Marjolein Straatman: "Toch kan de…
Van industrieterrein naar stadscentrum: Praxis, Decathlon en Ikea openen ook kleine winkels
Bron: RTL Nieuws Mini…