Twijfels over winkelplan voor Noorderboulevard: ‘Woningen gaan geen klanten opleveren’

22 november 2019

Bron: AD

Hans van Tellingen van Strabo, dat veel onderzoek doet naar winkelcentra, heeft op zijn beurt veel moeite met de aanname van Rotterdam dat binnen tien jaar een derde van de winkels leeg komt te staan door online concurrentie. ,,Slechts 9 procent van alle aankopen gebeurt via webwinkels, meer dan 15 procent gaat dat niet worden", zegt hij. ,,De stenen winkel is en blijft heel belangrijk. Er is namelijk geen webwinkel die winst maakt. Coolblue opent niet voor niets fysieke winkels.’’ Het probleem zit 'm niet in internet maar in de inkomens van mensen meent Van Tellingen. ,,Ook spelen criminaliteit en witwaspraktijken een rol. Pak dat eerst aan en dan kan een winkelstraat alsnog gaan bloeien.

Lees hier het hele artikel op de website, en hier het krantenknipsel. 

Deel deze pagina

In de media

Ikea, Bijenkorf - welke winkel volgt?

Bron: Het Parool Het Parool: 'Hans van Tellingen verwacht een…

18 maart 2020 lees verder

Amazon in Nederland: is de webgigant te laat?

Bron: Het Parool Worden we webwinkelmoe? De groei…

12 maart 2020 lees verder

Gratis parkeren, helpt dat de winkelier?

Bron: RetailTrends Maak het parkeren gratis in winkelgebieden. Die oproep…

12 maart 2020 lees verder

Goede marktkoopman aanwinst voor stadscentra

Bron: Marktvisie In het blad Marktvisie (magazine voor dag- en weekmarkten).…

12 maart 2020 lees verder

Meer berichten