Twijfels over winkelplan voor Noorderboulevard: ‘Woningen gaan geen klanten opleveren’

22 november 2019

Bron: AD

Hans van Tellingen van Strabo, dat veel onderzoek doet naar winkelcentra, heeft op zijn beurt veel moeite met de aanname van Rotterdam dat binnen tien jaar een derde van de winkels leeg komt te staan door online concurrentie. ,,Slechts 9 procent van alle aankopen gebeurt via webwinkels, meer dan 15 procent gaat dat niet worden", zegt hij. ,,De stenen winkel is en blijft heel belangrijk. Er is namelijk geen webwinkel die winst maakt. Coolblue opent niet voor niets fysieke winkels.’’ Het probleem zit 'm niet in internet maar in de inkomens van mensen meent Van Tellingen. ,,Ook spelen criminaliteit en witwaspraktijken een rol. Pak dat eerst aan en dan kan een winkelstraat alsnog gaan bloeien.

Lees hier het hele artikel op de website, en hier het krantenknipsel. 

Deel deze pagina

In de media

Waarom fysieke winkels (kunnen) winnen

Bron: Fokus Interview met het Belgische Knack: “Mensen moeten het wel aantrekkelijk…

2 februari 2023 lees verder

De winkelstraat is terug van weggeweest: ‘De binnensteden herstellen snel’

Bron: Trouw Van Tellingen: "Onderzoeksbureau Strabo…

31 januari 2023 lees verder

Minder winkels, maar nieuwe winkelier komt op; ’service concurrent webshops’

Bron: De Telegraaf Interview met Strabodirecteur…

16 januari 2023 lees verder

Meer berichten