Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

Fysieke retailer gaat glorieuze toekomst tegemoet

Bron: Textilia De eerste recensie op boek #WatNouEindeVanWinkels (Hans van Tellingen en mede-auteurs) is binnen! Lees hier …

9 juni 2016 lees verder

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 9)

Door: Hans van Tellingen en Jorine de Soet. #TheWinnerTakesTheMall: receptuur om een winnaar te worden.  En hoe moet `het’ dan wel? Hoe zorg…

18 april 2016 lees verder

Eigendom winkelcentra verschuift

Door: Jeroen Verwaaijen (artikel in Vastgoedmarkt) Het bezit van winkelcentra in Nederland blijft een dynamisch gebeuren. In 2015 zijn er minimaal 37 centra van…

21 maart 2016 lees verder

Hoe maak je van je winkel of winkelcentrum een succes?

Van: Retailwatching.nl Door: Hans van Tellingen en Jorine de Soet.   Hoe zorg je ervoor dat jouw winkel of winkelgebied een winnaar wordt? Wat werkt…

21 maart 2016 lees verder

Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel dat Zalando heet (deel 8)

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 8) Deze reeks nadert zijn einde. Deze is in 2013 gestart. Het  eerste deel, ‘Ben…

10 maart 2016 lees verder

Zalando is een kans voor de winkelstraat

Uit: De Telegraaf Interview met o.a. Hans van Tellingen Het succes van Zalando is de keerzijde van  de malaise in de winkelstraten. Maar ook voor  webwinkels…

3 maart 2016 lees verder

Het wordt weer leuk in de winkelstraat!

Uit: Het AD Interview met o.a. Hans van Tellingen De gaten die V&D, Perry Sport en de failliete schoenenketens in de winkelstraten achterlaten, worden opgevuld…

2 maart 2016 lees verder

Online supermarktomzet deert supermarktvastgoed (nog) niet

Uit: Vastgoedmarkt Door: Tjerk van Leusden, Hans van Tellingen en Jeroen van der Weerd.   Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat…

25 februari 2016 lees verder

Het aanbod van winkels in de binnenstad van Eindhoven is nu compleet anders dan vijf jaar geleden.

Uit: Eindhovens Dagblad   „De ouwe meuk wordt opgeruimd en er komt ruimte voor nieuwe sterke retailers.” Hans van Tellingen, directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo (gespecialiseerd in winkelgebieden),…

24 februari 2016 lees verder

Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel van Zalando

Van: Retailwatching.nl (februari 2016) Door: Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman. Deze blog gaat over webshops. Kunnen deze eigenlijk wel winst maken?…

5 februari 2016 lees verder

Hoe groot is de online boodschappenmarkt nou?

Uit: Retailwatching.nl Door: Jeroen van der Weerd (Supermarkt & Ruimte), Hans van Tellingen (Strabo) en Tjerk van Leusden (Super Vastgoed) Welke kant gaat het op…

22 december 2015 lees verder

Een FOC is Assen?

Uit: SCN (december 2015) Drie onderzoekers kregen gezamenlijk opdracht een rapport samen te stellen over een mogelijk factory outlet centre in Drenthe. Een kijkje in de…

22 december 2015 lees verder

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)

Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers'   Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden.   Lees meer …

14 december 2015 lees verder

Online supermarktomzet: 0,8%

Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor…

10 december 2015 lees verder

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)

Uit: SCN (november 2015)   Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin…

19 november 2015 lees verder

<1 ...91011...13>