Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

Het online aandeel berekend: 91 procent van de retailomzet is fysiek

Bron Retailtrends. Door Hans van Tellingen, Milan Caspers, Jeroen Verwaaijen en Jeroen van der Weerd. Zou het dan toch waar zijn? Dat het gros…

13 december 2018 lees verder

Waarom warenhuizen winnaars worden en V&D terug moet komen

Bron: RetailTrends Door Marcel Reinartz, Ernest Schaapman en Hans van Tellingen. Drie jaar geleden schreven wij een verhaal over winnaars in retail. Maar ook een…

11 oktober 2018 lees verder

E-commerce is het domste businessmodel ter wereld: de webwinkel als sterfhuisconstructie

Door Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge…

21 september 2018 lees verder

Maak uw winkelcentrum succesvol los leegstand op, verricht onderzoek en creëer een toekomstvisie

Een goede eigenaar voert onderzoek uit. Goed onderzoek. Dat is van groot belang. Als u een winkelcentrum of winkelgebied beter wilt laten…

21 september 2018 lees verder

Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar

Bron: Retailtrends Door Jorine de Soet, Ernest Schaapman, Chantal Riedeman, Fiorienne Westenberg en Hans van Tellingen. Hoe maak je van je winkel of winkelcentrum…

10 september 2018 lees verder

Pretpark Amsterdam: toeristen spreiden werkt niet, focus dus alleen op kwaliteitstoeristen

Door: Jaap Broer (Desicio) en Hans van Tellingen ‘Pretpark Amsterdam: richt je op de goede (kwaliteits)toeristen. Met geld. En smaak. Sluit de coffeeshops.…

28 augustus 2018 lees verder

Blijf investeren in je (stenen) winkel!

Bron: NRW Lees hier de column van Hans van Tellingen op de website van de NRW (Nederlandse Raad van Winkelcentra). …

26 juli 2018 lees verder

Beleving met betekenis

Bron: SCN Door Paul Rodenburg en Hans van Tellingen. Hoe 'beleving met betekenis' wél tot een hogere winkelomzet leidt. Lees het hele artikel hier. …

29 juni 2018 lees verder

Hoe 'beleving met betekenis' wél tot een hogere winkelomzet leidt

Door Paul Rodenburg en Hans van Tellingen ‘Beleving’. Iedereen heeft het erover. Het is hét toverwoord in de retailbranche. Maar wat is dat…

1 mei 2018 lees verder

Gastcolumn Hans van Tellingen in Tabak2day

Bron: Tabak2day Lees hier de tweet over de gastcolumn van Hans van Tellingen in Tabak2day. Klik hier voor een foto van het artikel.  …

19 april 2018 lees verder

Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is

Bron: ROMagazine Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is, daarbij sterk afneemt en waarom dus de Retailagenda pseudo-oplossingen biedt voor een niet-bestaand probleem.  Lees…

20 maart 2018 lees verder

Met méér autobezoekers méér winkelomzet: de feiten over het effect van gratis parkeren

Bron: RetailTrends en SCN Door Hans van Tellingen, Jeroen Verwaaijen en Milan Caspers* Parkeren. Een van de meest beladen onderwerpen in de retail. Dat…

12 maart 2018 lees verder

Het einde van de online supermarkt

Bron: SCN Velen voorspelden het einde van de winkels. Dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels. Niet voor schoenenwinkels. En niet…

14 februari 2018 lees verder

Blurring: Hoe meer, hoe beter

'Blurring'. Een jeukwoord. We geven het toe. Zou je het niet beter 'menging' kunnen noemen? Of gebruiken we de - in Rotterdam…

21 december 2017 lees verder

De winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: hier de feiten

Leegstand. Winkelleegstand. Het nationale winkelleegstandsprobleem. Dat klinkt heftig. Maar waar hebben we het dan eigenlijk over? Hans van Tellingen pareert alle 'onheilstijdingen'…

7 december 2017 lees verder

<1 ...101112...17>