Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

Hans van Tellingen over Blokker ook op Stadszaken.nl

Bron: Stadszaken.nl Lees het artikel hier. …

22 mei 2017 lees verder

Hans van Tellingen op retailwatching over Blokker

Bron: Retailwatching.com Blokker. Het Blokker-concern. De Blokker-crisis. Het is als met het Nederlands Elftal. Geheel Nederland, in de vorm van zeventien miljoen winkelbondscoaches,…

21 mei 2017 lees verder

#WatNouEindeVanWinkels (tweede reeks): Vrouwen willen winkelen

Bron: Shopping Centre News Door: Annemiek Kleinheerenbrink, Annemiek Verstappen, Brigit Gerritse, Inge Niks, Jorine de Soet en Hans van Tellingen.  Alle feiten over de…

12 april 2017 lees verder

No parking no business (column HvT op Stadszaken)

Bron: stadszaken.nl ‘No parking, no business’. Dat is een uitspraak uit de jaren vijftig. Door velen toegeschreven aan Bernardo Trujillo. Een Amerikaans/Colombiaanse retail-…

2 april 2017 lees verder

Parkeren en winkelomzet zijn nog steeds communicerende vaten (Vastgoedjournaal)

Bron: Vastgoedjournaal.nl   ‘No parking no business’ Dat is een uitspraak uit de jaren vijftig. Door velen toegeschreven aan Bernardo Trujillo. Een Amerikaans/Colombiaanse retail-…

2 april 2017 lees verder

Waarom de retailagenda soms geen goed idee is

De Retailagenda. Geïnitieerd in 2015. Qua idee verder uitgewerkt in 2016. En tot uitvoering gebracht in 2017. Aan de slag ermee! Prima. Er is namelijk…

6 maart 2017 lees verder

Aandeel online omzet van supermarkten blijft beperkt

Bron: Vastgoedmarkt, januari 2017 Door: Tjerk van Leusden, Jeroen van der Weerd en Hans van Tellingen. Lees het artikel hier. …

6 februari 2017 lees verder

Column Hans van Tellingen op Stadszaken.nl

Column Hans van Tellingen: De Retailagenda is (soms) een slecht idee. Lees hem hier   …

26 januari 2017 lees verder

Column Hans van Tellingen op stadszaken.nl

Blijf investeren in winkelvastgoed – column Hans van Tellingen op stadszaken.nl. Lees hem hier …

22 december 2016 lees verder

Rapport online supermarktomzet

Meer dan 98,7% van alle supermarktomzet vindt in de fysieke winkel plaats. Minder dan 1,3% is het online-aandeel. Lees hier het rapport …

14 december 2016 lees verder

Vergeet die webshops, open een stenen winkel

Van: noordblog.nl De retailwinnaars van straks investeren vooral in fysieke winkels. Hun website is er vooral op gericht om mensen naar die winkels…

18 november 2016 lees verder

De drie belangrijkste lessen uit #WatNouEindeVanWinkels (retailwatching.nl)

Door Nick Möller Redactie RetailWatching Eén op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen, voorspelde Cor Molenaar begin 2012. Hij had destijds net…

6 juli 2016 lees verder

Doemdenken over fysieke winkels is onterecht: hier liggen de kansen.

Bron: Z24 Directeur Hans van Tellingen van marktonderzoeker Strabo ziet nog voldoende kansen voor fysieke winkels. “Hoezo schoenenwinkels kunnen geen winst meer maken?…

6 juli 2016 lees verder

Online boodschappen doen groeit gestaag

door Hans van Tellingen, Jeroen van der Weerd en Tjerk van Leusden Het aandeel ‘online boodschappers’ is weliswaar gelijk gebleven, maar de doelgroep…

15 juni 2016 lees verder

Gaten schieten in het verdienmodel van webwinkels (VJ Commentaar)

Moeten we vrezen voor het einde van de winkelstraat na grote faillissementen van bekende retailers? Gaan we over tien jaar alleen digitaal…

15 juni 2016 lees verder

<1 ...101112...15>