Gepubliceerde artikelen/blogs
Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.
Het wordt weer leuk in de winkelstraat!
Uit: Het AD Interview met o.a. Hans van Tellingen De gaten die V&D, Perry Sport en de failliete schoenenketens in de winkelstraten achterlaten, worden opgevuld…
Online supermarktomzet deert supermarktvastgoed (nog) niet
Uit: Vastgoedmarkt Door: Tjerk van Leusden, Hans van Tellingen en Jeroen van der Weerd. Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat…
Het aanbod van winkels in de binnenstad van Eindhoven is nu compleet anders dan vijf jaar geleden.
Uit: Eindhovens Dagblad „De ouwe meuk wordt opgeruimd en er komt ruimte voor nieuwe sterke retailers.” Hans van Tellingen, directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo (gespecialiseerd in winkelgebieden),…
Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel van Zalando
Van: Retailwatching.nl (februari 2016) Door: Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman. Deze blog gaat over webshops. Kunnen deze eigenlijk wel winst maken?…
Hoe groot is de online boodschappenmarkt nou?
Uit: Retailwatching.nl Door: Jeroen van der Weerd (Supermarkt & Ruimte), Hans van Tellingen (Strabo) en Tjerk van Leusden (Super Vastgoed) Welke kant gaat het op…
Een FOC is Assen?
Uit: SCN (december 2015) Drie onderzoekers kregen gezamenlijk opdracht een rapport samen te stellen over een mogelijk factory outlet centre in Drenthe. Een kijkje in de…
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)
Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers' Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden. Lees meer …
Online supermarktomzet: 0,8%
Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor…
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)
Uit: SCN (november 2015) Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin…
FOC heeft nauwelijks invloed op leegstand in centrum Assen
uit: Dagblad van het Noorden, 28 oktober 2015 Assen wil bij het TT Circuit een Factory Outlet Center (FOC) bouwen met zo’n tachtig…
Berlijn: bruisende broedkamer van bijzondere winkelconcepten
Op 8 juli vond de ‘quick trip’ plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Dat houdt in: ’s ochtends bij nacht…
Vernieuwende winkelconcepten én klassieke retail in Kopenhagen en Malmö
Van 17 tot en met 19 juni vond de jaarlijkse lange excursie plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Het was…
Over het wegen van appelen en peren
De NRW Jaarprijs heeft een lange historie. In de afgelopen 25 jaar is niet alleen de winkelmarkt drastisch veranderd, ook het juryproces is…
Casestudy: Beleving wordt overschat
door Hans van Tellingen Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Beleving verbetert het…
Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde
uit: http://shoppermarketingupdate.nl Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss…