Gepubliceerde artikelen/blogs
Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.
La France: Douze Points
Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vier dagen lang netwerken. Vier dagen lang lekker eten. En vier dagen lang mooie…
De veranderende rol van marktonderzoek in een dynamisch winkellandschap
Door Hans van Tellingen Het gaat Strabo voor de wind. In 2013 draaien wij ons beste jaar ooit. ‘Huh?’, hoor ik dan sommigen…
Polski Sklep, een sector in opkomst
door Milan Caspers Minisupers met een assortiment gericht op een bepaalde bevolkingsgroep zijn in Nederland niet onbekend. Zij springen in het gat dat…
Huurgedrag van retailers
De ene retailer is de andere niet. Doe-het-zelfzaken huren gemiddeld grotere metrages dan bloemenwinkels. Modeketens kunnen over het algemeen een hogere huur…
Expats in beeld
Expats willen ruimere openingstijden, een internationale en modieuze brand mix, een ruimere keuze aan kledingmaten en de mogelijkheid om overdekt te winkelen.…
Fenomenaal funshoppen in vijf fascinerende winkelcentra
Afgelopen september heeft de Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW) met een groep van bijna 40 winkelvastgoedprofessionals het Verenigd Koninkrijk bezocht. Londen werd…
De jeugd van tegenwoordig
De jeugd van tegenwoordig: de ongrijpbare consument Sinds de jaren zestig spelen jongeren een steeds bepalender rol in het winkellandschap. Momenteel is er,…
Het wonder van Meppel
Lees hier het artikel. …
Westfield Mall: massief en magisch tegelijk
SSM Retail Platform heeft in november Londen aangedaan met een zogenaamde ‘Quick Trip’. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Londen is…
IKEA City Store: ja oder nein?
"Bent u voor de komst van een IKEA in het oude centrum van Hamburg Altona, waardoor het stadsdeel levendiger en aantrekkelijker wordt?" Een…
Hoe jaag ik mijn klanten (en huurders) weg: deel 3
Er was eens een gloednieuw winkelcentrum. Mooi perifeer gelegen aan een drukke snelweg. Goed zichtbaar vanuit de auto, nou ja als je…
Van de dingen die veranderen en hetzelfde blijven (Estafettecomlumn NRW)
Ik zit nu bijna twintig jaar in het vak. Twintig jaar onderzoek in winkelcentra. En in die periode is er veel veranderd,…
Hoe jaag ik mijn klanten weg (deel 2) maar verzacht ik het leed optimaal
Er was eens een florerende winkelstraat. Beetje smal, stoepen liepen erg af en waren ook niet ruim bemeten. Maar het was levendig.…
Hoe jaag ik mijn klanten weg (deel 1)
Het is een kunst om klanten te werven, maar ook een kunst om ze in no time kwijt te raken. In Les…
Excuuscrisis
“Tja, we hebben een mooi project. Prachtige locatie en een goed thema. Maar door de kredietcrisis moet er toch een supermarkt in…